Gastvrije whippeteigenaar/fokker gezocht...

Alles over alle windhondenrassen.

Moderators: Anne, silverwhippet

Gastvrije whippeteigenaar/fokker gezocht...

Berichtdoor Kristine » wo 05 feb 2014, 18:53

Dag allemaal,

één van de artsen waar ik voor werk is op zoek naar een leuke gezinshond.
Hij heeft 4 kinderen, ik schat zo tussen de 8 en 16 jaar die al jaren vragende partij zijn maar nu de leeftijd bereikt hebben dat ze een zekere verantwoordelijkheid kunnen opnemen voor een huisdier. Zelf is hij heel sportief, zijn vrouw heeft ervaring met honden (border collie).

Ik heb hem wat info bezorgd ivm de whippet, die volgens mij eigenlijk best in zo'n gezin zou passen: kindvriendelijk, speels (balletje gooien, frisbee...), sportief, rustig in huis...
Hij heeft zich uitgebreid ingelezen, de filmpjes bekeken die ik hem doorstuurde, en eigenlijk is hij helemaal verkocht. Alleen dromen de kinderen eerder van een typische "pup" zoals een labrador of golden retriever :help: :mrgreen:

Ik heb hem aangeraden om een keer een kijkje te gaan nemen bij een whippeteigenaar en/of fokker (eventueel met pups) om een keer kennis te maken met het ras. Ik kan hem natuurlijk één en ander vertellen, maar wie kan hem beter inlichten dan de echte whippetfreaks?! ;)

Nu ken ik weinig fokkers en degenen die ik ken fokken eerder renlijnen terwijl hij eerder een hondje uit een showlijn (iets minder jachtdrift) zoekt, maar zijn er hier op het forum liefhebbers/fokkers die dokter D. (en eventueel zijn gezin) een keer willen ontvangen?

Alvast bedankt!

Kristine
Kristine
Puppy
Puppy

Re: Gastvrije whippeteigenaar/fokker gezocht...

Berichtdoor Annemarie » wo 05 feb 2014, 19:39

Ja hoor, hij is van harte welkom. ;)
Afbeelding
Annemarie
*X-treem verslaafd*
*X-treem verslaafd*

Re: Gastvrije whippeteigenaar/fokker gezocht...

Berichtdoor Kristine » wo 05 feb 2014, 20:05

Ge zijt ne schat :mrgreen:
Ik stuur je een PB'tje xx
Kristine
Puppy
Puppy

Keer terug naar Windhondenrassen