wat denken jullie?

Alles over alle windhondenrassen.

Moderators: Anne, silverwhippet

wat denken jullie?

Berichtdoor tassie » di 01 aug 2017, 19:32

hallo allemaal!

Ik heb sinds eergisteren een super lief hondje geadopteerd van oudere mensen die wegens slechte gezondheid niet meer
voor haar konden zorgen. (ze trekt enorm en is ERG enthausist en ze hebben knie en rug problemen dus werden omver getrokken)
Ze zeiden dat het waarschijnlijk een windhond x labrador is maar wisten dit dus zelf ook niet.
Toen ik ging googlen kwam ik van alles tegen maar allemaal met hangende oren en zij heeft hele grote staande oren.
Aangezien ze als pup vanuit spanje is gekomen ben ik daar verder naar gaan kijken en kwam op podenco uit.Ze is nu 2 jaar.
Waarschijnllijk nog steeds een mix. Verder is ze wel super lief, heel enthausiast en wild, heel erg aanhankelijk en super met de kinderen.
Wat me wel opvalt is dat ze niet veel eet. 2 handjes voer doet ze een hele dag over en accepteerd ook geen hondenkoekjes of iets dergelijks.
Deed ze ook niet bij de vorige eigenaren dus het is niet een kwestie van wennen.
Wat denken jullie dat ze o.a is?

http://prntscr.com/g33jc9
http://prntscr.com/g33jp1
http://prntscr.com/g33k0g
tassie
Aspirant lid
Aspirant lid

Re: wat denken jullie?

Berichtdoor afghaan » wo 02 aug 2017, 10:13

Leuk hondje , met duidelijke Podenco invloed , zoals ik het kan zien nu.
Zijn in vele soorten en maten , druk/speels/ en lopen graag weg .
Dus goed opletten en veilig omheinde tuin.
Ze is klein van formaat ? dus voeding zal wel voldoende voor haar zijn.
Zeker als ze dit voorheen ook al deed.
VOEREN ! het beste 1x daags en geen voeding laten staan de hele dag , wel vers drinkwater.
Veel succes !

Joke :hug:
Afbeelding
afghaan
Ideale hond
Ideale hond

Berichtdoor Dorien » wo 02 aug 2017, 13:55

Dag Tassie, allereerst welkom op het forum! :hello:

Aan de foto's te zien zou ik ook Podenco zeggen, wat een lief snoetje heeft ze!
Heb je al eens gekeken op de zak van het hondenvoer hoeveel gram ze per dag mag hebben voor haar gewicht? Wij geven 2 keer per dag eten aan Stella en Paulette. Indien Paulette niet alles heeft opgegeten 's morgens, halen we het steeds weg en moet ze wachten tot 's avonds.

Heel veel succes!
Afbeelding
Dorien
Bastaard
Bastaard

Berichtdoor Violeta » wo 02 aug 2017, 16:29

Welkom op het forum.
Violeta
Hazewind
Hazewind

Berichtdoor Anne » wo 02 aug 2017, 17:43

Ik zou ook gokken op een Podenco. Wat een leuk hondje :D
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002 - 2015), Tibbie (2000 - 2015) en Gunda (1996 - 2009)
Afbeelding
Afbeelding ...................................Windhonden Webshop
Anne
Mascotte
Mascotte

Berichtdoor tassie » wo 02 aug 2017, 20:40

Ik had daarstraks een hele reactie geplaatst maar die zie ik niet terug haha.
Dus dan maar opnieuw.. Ja ik dacht idd ook aan podenco want ze is ook echt niet zo groot (net geen 50cm dus echt onder mijn knie)
Eten doet ze inderdaad net wanneer ze zelf zin heeft. Er heeft 2 dagen een Dentastix in haar mand gelegen en die heeft ze net pas opgegeten.
Ze had Frolics bij van de oude eigenaar maar die at ze ook maar wanneer het haar uit kwam. Ik denk ik experimenteer wat met eten en was net
bij de Aldi ivm verjaardag kinderen en denk: Ach neem een zak mee. Wil ze het niet dan is er nog niks verloren en geef ik het wel weer weg.
Ik mixte een beetje tussen haar Frolics en ze begon meteen te eten! Dus we zien wel even wat ze wel en niet wil eten.
Ze had dus ook alleen een halsband mee en geen riem.. alleen een ketting. Had hier nog een ca 1.5m riempje maar wel heel dun. Durfde het bijna niet
aan te doen omdat ze misschien kon ontsnappen maar ja nood breekt wet. En ze liep er wel aan maar trok enorm en sneed echt in mijn handen!
Aangezien ik nog niet echt wist wat voor haar zou werken ben ik dus maar naar de Big Bazar gegaan en heb daar de goedkoopste en langste rolriem gekocht en
ook een tuigje ipv een halsband want ik vond het zo verstikkend! Onze tuin is niet afgezet aangezien we vrijstaand wonen met bouwgrond erlangs en achter die ook
van onze huurbaas is en we mogen gebruiken dus ik laat haar voorlopig eerst om te wennen nog even hier achter lopen. (met de kinderen overdag) Als de kinderen in bed liggen maak ik met haar een grotere ronde want ze moet natuurlijk wel wat beweging. Maar om aan ons te wennen lijkt me dit even het veiligste. Tijdens de eerste wandeling met het tuigje en de langere lijn was ze veel rustiger!
Aan het einde van de lijn was het natuurlijk wel even een snuk maar ze blijft dan ook vanzelf stil staan en rondkijken terwijl ze me met de korte lijn echt mee sleurde.
Dus dat ziet er goed uit. De rolriem is wel echt Made in China cheap en zal niet lang mee gaan maar nu weet ik iig dat dit voor haar veel beter is en kan zodra deze het begeeft een fatsoenlijke kopen.
het is tenslotte nog maar allemaal even uitzoeken wat goed is voor haar.
Haar mand/plaats gaat al redelijk. Ze ligt nog graag op de bank als de kinderen in bed liggen maar als die er zijn weet ze dat de mand is waar ze moet liggen.
Schooien doet ze wel maar neemt dus eigenlijk niks aan dus dat is wel fijn en als ik haar naar haar mand stuur blijft ze daar ook gewoon liggen zonder nog te komen om te schooien.
Ik ben dat helemaal niet gewend van onze vorige honden haha! Dus al met al is het een druk beestje maar leert ook heel snel en doet sommige dingen gewoon op haar eigen maniertje en is ze ook af en toe ZEER eigenwijs :D Ik ben deze honden echt niet gewoon en ik heb toch vele soorten gehad (rottweiler, westie, husky, amstaf x labrador, min pin x fox, bullterrier) Dus ben echt wel eigenwijze honden gewend maar voor een adoptant van 2 jaar oud verbaasd ze me echt! In goede zin bedoel ik dan he :D
tassie
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Anne » do 03 aug 2017, 08:41

Dat klinkt toch allemaal al positief :D
Het zal voor haar ook even wennen zijn, maar dat komt vast goed :thumbs:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002 - 2015), Tibbie (2000 - 2015) en Gunda (1996 - 2009)
Afbeelding
Afbeelding ...................................Windhonden Webshop
Anne
Mascotte
Mascotte

Berichtdoor Violeta » vr 04 aug 2017, 23:01

Komt goed hoor!! ;)
Violeta
Hazewind
Hazewind

Keer terug naar Windhondenrassen