Is Fidji een Afghaanse windhond?

Alles over alle windhondenrassen.

Moderators: Anne, Leen

Is Fidji een Afghaanse windhond?

Berichtdoor Nele op di 06 jul 2010, 18:51

Dag iedereen,

we hebben Fidji nu 6 weken en in het asiel zei men dat het een saluki was maar doordat zijn haren blijven groeien is dit uitgesloten. Nu zijn er al twee dierenartsen die zeggen dat het een afghaan is maar ik vraag me af of iemand die zelf een afghaanse windhond heeft dit kan bevestigen. Volgens mij heeft hij te lang haar op zijn snuit maar anders zou het wel kunnen zijn dat het een afghaanse windhond is want zijn haren zijn intussen al zeker een cm gegroeid in die 6 weken... Hieronder enkele foto's.

Dit zijn foto's van de eerste dag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Recentere foto's
Afbeelding
Afbeelding

Ziezo laat jullie inspiratie werken...
Groetjes

Fidji en Nele
Afbeelding
Nele
Aspirant lid
Aspirant lid

Re: Is Fidji een Afghaanse windhond?

Berichtdoor bibi op di 06 jul 2010, 19:19

Ik ben geen afghaankenner, maar het zou best wel eens een afghaan kunnen zijn hé :love:
Ik heb zo dikwijls gekeken naar de site van het blauwe kruis... Maar 2 is genoeg, een derde zal er niet komen :(
Hopelijk vindt hij ook snel een gouden mandje.
Veel geluk met je nieuwe schat :cheer:
Afbeelding
bibi
Graag geziene gast
Graag geziene gast

Berichtdoor Moniek op di 06 jul 2010, 19:56

Ik heb er ook niet zo veel verstand van...........maar als ik dat zo zie dan zou ik zeggen dat het misschien een mix is van Afghaan/Saluki??
Weet ook niet hoe oud Fidji is???

Maar vind het wel een ontzettend scheetig koppie hebben :love: :love:

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Moniek
*Speurneus*
*Speurneus*

Berichtdoor afghaan op wo 07 jul 2010, 01:01

Hoe oud is Fidji???

Het kan natuurlijk zijn dat ze helemaal geschoren is geworden vanwegen klitten e.d.

Waar heb je haar gehaald in welk asiel?? En die weten niks van haar afkomst en dergelijke.

Kan kruising zijn, is moeilijk te zeggen zo op deze foto`s , maar ze is duidelijk ouder en geen jong hondje

van rond het jaar???? OF????

Joke
Afbeelding
afghaan
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor racemonstertje op wo 07 jul 2010, 07:20

Ik zie er wel een Afghaan in. Maar heb er ook niet voldoende verstand van. dit is wel idd een van de `saluki´s´ Perro en Pongo of niet?
Afbeelding
racemonstertje
Puppy
Puppy

Berichtdoor Nele op wo 07 jul 2010, 09:16

Dit is idd één van de "saluki's" van het asiel in Oostende. De geboortedatum is daar geschat op 1/01/2008. Hij is in het asiel toegekomen en was idd al geschoren dat kon je zien op de foto toen maar die is intussen verwijderd van de website. Hij was in beslag genomen nadat hij samen met twee andere lotgenoten vastgebonden was aan een paal op het industrieterrein van Jabbeke, supermager en totaal onverzorgd. Nadien zijn er nog engelse mannen naar het asiel gekomen om ze op te eisen en zijn ze er nog in geslaagd om 1 van de 3 honden te stelen en hebben nadien nog een poging gedaan voor de andere twee maar dan hebben ze het opgegeven gelukkig voor Fidji en zijn vriendje wat ging er anders nog allemaal gebeuren ermee! Ik ben gisteren naar de dierenarts geweest ermee en die zei een jaar een jaar en een half. Als extra tip kan ik zeggen dat hij nu begint met zijn pootje op te heffen bij het plassen wat hij 6 weken geleden nog niet echt deed. Hij zei ook dat de kans er dik in zit dat zijn haar nog verder zal groeien. Ik denk dat het afwachten wordt, als zijn haartjes blijven groeien zou het inderdaad wel eens een afghaan kunnen zijn of kruising ermee. Maar wat hij ook is het is een prachtige lieve hond!

Groetjes
Afbeelding
Nele
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor afghaan op wo 07 jul 2010, 13:43

hallo Nele,

Inderdaad, het belangrijkste is dat hij nu een forever home heeft en Afghaan of Saluki maakt dan niet zo veel uit! :thumbs:
Hij is dus inderdaad een volwassen reu,wat ik eigenlijk al dacht bij het zien van de foto`s.
Als Fidji nog wat langer bij je is moet je nog maar eens wat foto`s maken, Dan kun je misschiens wat meer zien.
B.v. Staartdracht en beharing/ Salukis hebben meer een lichte bevedering . Afghaan heeft staart hoog aangezet met ring in staarteinde . enz. enz
Oren zijn ook belangrijk, maar ook indien puur saluki (geschoren) zul je altijd een vreemde vacht blijven houden!!!
Welke GEK scheert nu een Saluki!!!!!
laat hem maar lekker van het leven genieten en als je nog wat weten wilt ,mag je me ook altijd prive mailen.
Ik heb zelf al 38 jaar Afghanen , dus een beetje weet ik er wel van!!!
Mijn 2 laatste Lea en Geronimo zijn ook rescue`s die ik nu 2,5 jaar hier heb.
Verder doe ik momenteel veel voor de windhondjes die nieuwe baasjes en een forever home zoeken.
Misschiens heb je mijn topic`s wel al gelezen .
Ik zamel alles in en verkoop weer spulletjes en de opbrengst gaat 100% voor de hondjes.
Dus mocht je spulletjes hebben die je wilt doneren ,dan heel erg graag.

Ik wens je het allerbeste met Fidji en geniet van deze prachtige honden!!!

Joke :hug:
Afbeelding
afghaan
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor faroeshah op wo 07 jul 2010, 15:56

dit is geen afghaan zo te zien , zou een x saluki , afghaan kunnen zijn maar vermoed het niet, vermoed gewoon een "geholpen" saluki, zonde hoor, oosterlingen moet je alleen castereren als het niet anders kan, want je krijgt er veel haargroei door, zoals bij deze hond
Afbeelding
faroeshah
C-klasser
C-klasser

Berichtdoor Nele op wo 07 jul 2010, 16:38

Fidji is niet gecastreerd maar ik denk inderdaad ook een kruising met een Saluki of Afghaan de tijd zal het uitwijzen... Ik begrijp ook niet echt waarom ze die honden geschoren hebben en waarom ze al die moeite deden om ze terug uit het asiel te stelen maar het echte verhaal gaan we nooit weten nietwaar! Daarnet een kambeurt gegeven maar helaas nadat we de planten water gegeven hadden vond meneer het leuk om in het water te gaan liggen, erg proper op zichzelf is hij wel niet hoor... Campera onze galgo is helemaal anders dat is een echte madam, elk vuiltje wordt ontweken. Fidji kan er nog wat van leren!

Als ik eens spulletjes heb die ik niet gebruik zal ik een seintje geven!

Groetjes

Nele
Afbeelding
Nele
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor faroeshah op do 08 jul 2010, 08:01

waarom ze hem gescoren hebben is vermoed ik om zijn vacht niet te hoeven kammen en als ik het verhaal verder zo lees zouden deze honden wel eens gebruikt kunnen zijn om te stropen.
Afbeelding
faroeshah
C-klasser
C-klasser

Berichtdoor Carla op do 08 jul 2010, 09:45

Ik heb deze hond(en) ook gezien op internet en er was maar één van de 3 een echte Saluki.

Dit is geen Saluki daar ben ik vrijwel zeker van, zelf windhonden in nood heeft nog contact gehad met het asiel om te helpen met plaatsen maar daar willen ze niks van weten.
Ook hun zeiden dat het geen Saluki's waren op één naar, maar ja ze wisten het daar beter. :roll:

Blij te horen dat deze in ieder geval een goed huisje heeft gevonden. :thumbs:
Heel veel plezier met hem.

(bloem) Carla.
Carla
Bastaard
Bastaard

Berichtdoor Tiny op zo 18 jul 2010, 08:30

nee dit is geen saluki,maar wel een leuk hondje, :wub: probeer op zijn zijkant met puim steen wat ze ook bij paarden gebruiken zijn pluis er van af te halen.
en kijk dan hoe mooi hij wordt, heel veel plezier met Fidji gr Tiny
Afbeelding
Tiny
C-klasser
C-klasser

Berichtdoor Nele op zo 18 jul 2010, 22:24

Goeie tip dat is waarschijnlijk zo een vierkant blokje dat ze gebruiken als de paarden hun winterhaar verliezen hé, ben een paardenliefhebber ook maar een eigen paardje is voor later...
Afbeelding
Nele
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Tiny op vr 30 jul 2010, 17:50

Nele schreef:Goeie tip dat is waarschijnlijk zo een vierkant blokje dat ze gebruiken als de paarden hun winterhaar verliezen hé, ben een paardenliefhebber ook maar een eigen paardje is voor later...

Ja dat is zo'n grijze steen. het is geweldig voor dons weg te halen.
Afbeelding
Tiny
C-klasser
C-klasser

Berichtdoor WendyE op vr 30 jul 2010, 19:43

Heb je alweer een nieuwe foto van hem?? Ben erg benieuwd hoe hij nu intussen is :music:
Afbeelding
WendyE
Bastaard
Bastaard

Keer terug naar Windhondenrassen