een beetje verdrietig vandaag,..dierenleed?

Een forumonderdeel voor algemene dingen over windhonden.

Moderators: Leen, Anne

een beetje verdrietig vandaag,..dierenleed?

Berichtdoor Isa » ma 30 maart 2009, 14:02

dierenleed?
vandaag was ik een beetje sip,.
ik heb een Friese schoonfamilie die een beetje sarcastisch is over "de Hollander"eurg ikke dus,.. zo weigeren ze zich verstaanbaar te maken voor mij en bespotten mij in mijn bijzijn in het fries,.
ik deed lang mijn best om het te verstaan maar niets hielp: vriend leerde het mij, Friese lessen op school,. het lukt gewoon echt niet...

mijn kat is waarschijnlijk erg ziek,.
ik ontdekte dat maar vorige week,.
ze wankelt valt spontaan regelmatig om en loopt "dronken"dit kan duiden op een beroerte,..aanrijding, of ernstige oorontsteking..

maar waar het nu om draait,..
ik was gister op een verjaardagsvisite van mijn schoonmoeder, waar ik al tegen heug en meug heen ga,..

hadden ze het er uitgebreid over hoe ze katten stukjes spons zouden moeten voeren omdat ze in hun tuin schijten, of afschieten, of met een steen naar hun kop gooien.,.overrijden,.
ik wist niet wat ik hier mee moest, was het en geintje ? was het serieus??

neerbuigend en arrogant zei dan ook mijn "schoonoma": agh ,.dat begrijpen kattenliefhebbers niet, terwijl ze een met haar ogen draaiend gebaar maakte naar mij,....

jawel zei ik,. geïrriteerd,.
ze schijten ook bij mij in de (moes-)tuin,. en katers sproeien ook tegen mijn huis op,..
maar wij mensen hebben de hersens om een goede oplossing te bedenken zoals schrikdraad met een lage volt,.
beesten hebben alleen het aantal hersenen om hun dagelijks ding te doen,..
dus wees verstandig,..

maar op 1 of andere manier ben ik er niet gerust op,. want het geintje klonk namelijk heel serieus,.. :think:

als ik er achter kom dat ze "" andermans beest op welke manier dan ook schade aanbrengen" dan zet ik ze met daad en foto in de krant,.. :bam:

dus ik ben niet alleen weeeeeeeeeer eens teleurgesteld en uit de tent gelokt door mijn schoonfamilie, ik vecht ook altijd tegen het dierenleed,
en ik maak mij zo'n zorgen om mijn arme poes: Dailie, die zomaar regelmatig omvalt..en met een scheef hoofd rond loopt,.. ik hou van mijn beesten , ik wil ze niet kwijt,.. :/

jep ,. vandaag ben ik een beetje treurig :(
Afbeelding
Isa
U-tje
U-tje

Re: een beetje verdrietig vandaag,..dierenleed?

Berichtdoor Leen » ma 30 maart 2009, 14:13

Pff Isa, wat gemeen van haar :?

Je zegt dat je poes wankelt en haar hoofdje scheef staat ...

Kan het niet zijn dat ze erg is tegengeknald , net zoals £Fidgi ? :?

Ik hoop écht dat het niet heel ernstig is h oor :hug:

Laat je nog iets weten ?
Afbeelding
Leen
*Speurneus*
*Speurneus*

Berichtdoor Debby » ma 30 maart 2009, 14:30

Inderdaad heel gemeen en niet alleen wat de dieren betreft ook op taalgebied .......ik ben van Italiaanse afkomst en heb geen familie in België buiten mijn vader en zussen.....Dus als we op familiebezoek gaan is het naar Italië....de echtgenoot sprak en spreekt nog steeds niets of bijna geen italiaans, maar de familie doet moeite om hem te begrijpen, met gebaren en de weinige woorden engels die zij kennen.....wat ik zeggen wil met een beetje moeite van beide zijden lukt het aardig......Nest voelt zich er goed bij , zelfs zo goed dat hij graag naar daar wil gaan wonen :mrgreen: ....
Wat het dierenleed aangaat ...... helaas zijn er mensen die gewoon , tja wat is het gepast, propere woord hiervoer :furious: .... zolang het maar bij woorden blijft ........
Je probleem met de poes heb ik ook eens voorgehad.....het viervoetertje had een infarct gehad en dat is nooit meer goed gekomen....de da heeft wel wat testen moeten doen want verder oorzaken konden toen zijn een oorontsteking of een vergiftiging .......toch even laten controleren :hug: :hug:
Afbeelding
De mate van beschaving van een land valt af te meten aan de wijze waarop het omgaat met dieren" Ghandi
Debby
*Speurneus*
*Speurneus*

Berichtdoor Chris » ma 30 maart 2009, 14:37

Hey Isa,
Wat zegt de d.a. van je poes? Ik zou dat niet uitstellen hoor, ik loop meestal sneller naar een dierenarts dan naar de huisdokter :roll:
En schoonfamilie..... tja.....
Ik heb er nooit mee te maken gehad maar die typische schoonmoeder uit de gekende grapjes is meestal méér een probleem voor schoondochters dan voor schoonzonen, als ik het zo allemaal hoor.
Geen enkele schoondochter is goed genoeg voor "het zoontje", ik wil niet veralgemenen hoor maar ik hoor tegenwoordig van die rare verhalen. En als je al niet wordt aanzien als "één van hen" dan zit je helemaal in de problemen.... En wéér mijn vraag : wat zegt je echtgenoot daarvan? Die zou toch wel voor je mogen opkomen.... :???:
En misschien wordt die onzin over sponsjes wel verteld om jou op stang te jagen??
Je zit in mijn ziel sinds de dag dat ik voor je viel
Afbeelding
Chris
Eye catcher
Eye catcher

Berichtdoor Isa » ma 30 maart 2009, 14:50

idd,...
tjah,.. over gastvrijheid gesproken.. :(
ik ben zo simpel: als ik het dan echt niet versta en zij kunnen van nature wel Nederlands,. wat is dan de moeite,??
( de sukkels kennen heel veel woorden niet in het Nederlands,. bijvoorbeeld koolmeesje of kip) :gek: :boos:
ze zeggen dat ik het niet wil doen,. en express doe,.. :gek: :boos: alsof ik hier baat bij had,.. :pff:
als ik fries kon,. of zij niet zo gemeen deden zou ik hier altijd blijven wonen,.maar wat ze niet eens nog weten:
zodra ik mijn vriend zover heb vertrek ik ver uit de buurt van Friesland en kom nooit meer terug,. :furious:
hij komt niet voor mij op omdat hij nu eenmaal nooit iets zegt tegen iemand in,..
maar hij wilde wel breken met zijn familie wat ik ABSOLUUT niet wil!
ik vind het ook wel laf,. dat hij geen gesprek aangaat,. hij kan toch op zijn minste zeggen wat hij er van vind, zonder "oorlog"te voeren?
ik ben zelfs eens ontslagen omdat ik geen fries kon,.. :eek:
ik meen het het was een leuke baan,.. :(

hier in het noorden heb ik ook geen familie, en ik wil heel graag vertrekken,.
ik heb hier mijn vriend, een huis, en mijn opleiding.. :oops: :/
mijn vriend wil misschien wel verhuizen,. maar als het te lang duurt ga ik wel zelf en zonder hem,..

over mijn Dailie,..
arme Dailie,.. het lijkt mij idd alsof ze een "ongelukje"heeft gehad,. want haar heupen doen geen pijn (en volgens mij verder ook nergens pijn) maar staan wel scheef,.
ik hoop maar dat het simpel met een antibiotica op te lossen is,.
oorontsteking zou kunnen omdat ze haar evenwichtsorgaan aantasten,. maar ze heeft geen vieze oren, en wat dan met die heupen?--> maar is wel te genezen
infectie of vergiftiging zou wel kunnen, maar het dier is dan of van ziek naar doodziek,.. of word weer beter,.. en bij Dailie word alles langzaam minder,..

tjah,. ik houd jullie op de hoogte ,. vanmiddag ga ik naar de DA,.. :(
Afbeelding
Isa
U-tje
U-tje

Berichtdoor Jilke » ma 30 maart 2009, 15:11

Jeetje wat irritant zo'n schoonfamilie zeg...bahbah.... :gek:

Veel succes en sterkte bij de DA! Hoop dat het meevalt allemaal...
Afbeelding
Jilke
Starter
Starter

Berichtdoor mimi » ma 30 maart 2009, 15:32

Schoonfamilie ben je soms beter kwijt als rijk. Bij een vriendin van mij, gaat het er bijna hetzelfde aan toe. Ze hebben haar vorige week verteld dat ze niet goed genoeg is voor zoonlief. Die ouders doen niks anders als steken onder water zetten.
Tot nu toe heb ik wel altijd geluk gehad met schoonouders, ik heb nooit problemen gehad, ze waren telkens uitermate lief voor me.
Veel sterkte bij de DA, hopelijk heeft je kat niets ernstigs, ik zal :thumbs:
Groetjes
Mimi
Afbeelding
mimi
*Tour de Forum*
*Tour de Forum*

Berichtdoor Moniek » ma 30 maart 2009, 16:34

Breek me de bek niet open over schoonmoeder en vader.... :help: :help: :help: :help: :help:
Vreselijk zijn ze....maar goed soms moet je er heen voor de goede orde.
Isa meid hou de eer aan je zelf, dat is belangrijk en verlaag je niet naar hun. Niet doen, zo ben je niet :hug:

Isa....veel sterkte met je poes hoor, laat je het ons weten wat de DA heeft gezegt.
Zorg maar lekker voor je diertjes en laat de rest maar .............

Gr. Monique
Moniek
Couch Potato
Couch Potato

Berichtdoor Isa » ma 30 maart 2009, 17:26

over de schoonouders: ja,. de opmerkingen zijn zo scherp,(dubbelzinnig) dat een ander--> mijn vriend bijvoorbeeld het kwaad er bijna niet van inziet,. alleen maar van: goh dat was niet zo aardig,.. :boos: :gek:
elke keer ga ik weer braaf mee op bezoek,. en elke keer kom ik er weer huilend , teleurgesteld of verdrietig weg,..(meestal zeg ik het niet eens meer tegen hem,.) :cry2:

over Dailie: tjah,. precies wat ik al dacht: of een beroerte of klap van fiets ofzo,... :sick2:
of oorontsteking/ infectie...
ze heeft antibiotica voor de mogelijke oorontsteking en een middeltje tegen het zwellen--> mocht het een tumor of zwelling in haar nekwervel of schedel zijn,.. :(

als het met een paar dagen niet een beetje beter gaat dan moet ze onder de scan... :sick:

en tjah,. die familie,.. ik word er alleen maar verdrietig van,.. ik ben echt een lief persoon,. maar dat schoonfamilie altijd iets beters zoeken voor hun"zoon-lief" heb ik vaker van gehoord... :angel: :yeah:
mijn familie woont in Maastricht, zwolle en bij België,. dus ik (vlakbij Ameland) heb hier niet echt veel om op terug te vallen, of gezellig mee te thee leuten.. :( :/
Afbeelding
Isa
U-tje
U-tje

Berichtdoor Miriel » ma 30 maart 2009, 21:38

Dan leut maar lekker een eind tegen ons aan, daar zijn wij voor. :D Fries tegen je spreken als ze weten dat je het niet goed kunt verstaan is doodgewoon onbeleefd, en het getuigt ook niet van goede manieren om zo over dieren bezig te zijn als ze weten dat ze je daar mee kwetsen.
Ik heb ook veel van mensen gepikt tot ik erachter kwam dat dat niet hoeft. Je kunt mensen aanspreken op hun (wan)gedrag en als ze niet van plan zijn je behoorlijk te behandelen verbreek je het contact. Je leeft maar 1 keer, en dat leven is te kort om door foute mensen te laten vergallen. Ik hoop dat je katje herstelt, hoe oud is ze? Houd je ons op de hoogte? Sterkte ermee! :hug:
Afbeelding
Miriel
-Prachtexemplaar-
-Prachtexemplaar-

Berichtdoor JewelIGs » ma 30 maart 2009, 22:02

Dat is dubbel zo erg.

EN een nare schoonfamilie ( een goede schoonfamilie vind je hoogstens met een vergrootglas... ik hoor maar zelden dat schoonfamilies leuk, gezellig of lief zijn alhoewel ik er gelukkig wel een paar ken die als je die als schoonfamilie hebt, je een gat in de lucht zou springen) EN dan je kat er zo aan toe.

Ik kan niks zeggen dat kan helpen maar ik wens je wel sterkte en zeker met je kat ( sterkte werkt vast al lang niet meer bij de schoonfamilie).
Ik hoop dat de anti-biotica aanslaat.

:hug:
JewelIGs
Hazewind
Hazewind

Berichtdoor Wela » ma 30 maart 2009, 22:35

Sorry dat ik het zeg, maar wat een vervelende schoonfamilie zeg, zijn ze allemaal zo of alleen je schoonmoeder?
En zegt jou vriend daar dan niks van, hij ziet toch dat je het niet leuk vind :(
Waar kom je oorspronkelijk vandaan Isa?

Laat je niet op de kast jagen, en zeker niet door je schoonfamilie.

:hug: Wela
Wela
*X-treem verslaafd*
*X-treem verslaafd*

Berichtdoor iggy » di 31 maart 2009, 08:15

Wat een nare mensen, waarom doen ze nou zo :( onbegrijpelijk
neemt je vriend het wel voor je op??, ik zou op een moment er dan toch
niet meer heengaan.
Ik hoop dat het met je poes snel weer beter zal gaan, das veel belangrijker
Afbeelding
iggy
Favoriet
Favoriet

Berichtdoor Isa » di 31 maart 2009, 12:34

ik kom oorspronkelijk uit Arnhem,.
maar ben een gewone ABN-er,... (omdat ik nogal eens verhuisde en niet alle accenten kon opnemen)
mijn vader verhuisde elke +_ 2 a 3jaar voor de functie op het bedrijf waar hij werkte,. dus ik ben nooit meer echt gesetteld .
eerst ging ik ook naar Friesland met respect en heb mij verdiept in hun taal, cultuur en geschiedenis,... :thumbs:
maar ik raakte steeds vaker teleurgesteld in hun,..omdat ik wel mijn best deed ,. maar niets terug kreeg,.. alleen maar:--> versta je het nu nog niet??? enzo,.. :(
( even tussen haakjes de meeste friezen weten bijna niets over hun eigen cultuur en geschiedenis :gek: :boos: :gek: )

mijn vriend neemt het idd niet voor mij op,. :( :oops:
maar hij is iemand die al nooit iets zegt,. :X:
ik heb hier idd geen zin meer in,. en alle leuke thee uurtjes, winkelen en andere gezelligheden die ik altijd aan bood maar nooit terug kreeg, kap ik nu af,. ik heb het gehad dat ik hun voet veeg ben...

over Dailie: zij is bijna 4 jaar,. en normaal kerngezond
vanmorgen vroeg schrok ik mij wild,..ze mogen meestal niet bij mij op bed, maar deze ochtend begon Dailie te draaien met haar hoofd, alsof ze hem eraf wilde schroeven,..
ook rolde ze van haar rug, op haar buik, en zo door, over het bed,.
ik raakt best in paniek,. ze kon niet meer lopen, niet meer haar hoofd optillen,..en ze jammerde zielig..
ik hoop maar dat het "toevallig is "want een vrouwtje uit het dorp was al meer katten kwijt en is bang voor een "katten hater"...maarjah kom daar maar eens achter :help:

ik belde vanmorgen de D .arts,. en kon gelijk heen naar een groter centrum in Drogeham,,.. hier voelden ze en knepen ze maar wat, en verwezen mij toen door naar drachten,..
dit vond ik wel erg vervelend en lijkt op : van het kastje naar de muur.. :gek: :gek:

verder waren de artsen wel aardig in drachten,. alleen konden ze maar niet onthouden wat ik hun vertelde... :???:
dan word de behandeling en het onderzoek natuurlijk niet goed gedaan...

nouja,.. het ziet er ernstig uit,. voor haar,. en ik hoop dat het geen infectie is voor mijn andere katten,.. :sick2:
ik heb nu rode betraande ogen,.
en mijn ontbijt maar bij de MAC gehaald,.

nu maar afwachten... :(
Afbeelding
Isa
U-tje
U-tje

Berichtdoor Barbara » di 31 maart 2009, 12:40

En wat heeft ze nou dan Isa :hug:
Lucky
Waar je ook bent ik zou het niet weten
Niet in tijd of afstand te meten
Maar ik heb je bij me, diep in mij
Daarom ben je steeds dichtbij

Afbeelding
Barbara
-Anoniem-
-Anoniem-

Berichtdoor Debby » di 31 maart 2009, 12:41

arme poezekind wat een gesleur en wat een miserie :( , Isa meid een dikke :hug: :hug: :hug: van ons en hopelijk weet je snel iets meer .....
Afbeelding
De mate van beschaving van een land valt af te meten aan de wijze waarop het omgaat met dieren" Ghandi
Debby
*Speurneus*
*Speurneus*

Berichtdoor Miriel » di 31 maart 2009, 13:47

Isa, wel de moed erin houden, meisje. :hug: Als de dierenarts te simpel is om te onthouden wat je vertelt, zou ik óf naar een andere gaan, óf het voor ze opschrijven. :roll:
Mijn man heeft ooit 2 jaar in Jelsum gewoond. Hij was katholiek opgevoed maar overtuigd atheist, had een vet Limburgs accent, een giga bos haar en dito baard en woonde ongehuwd samen. Heeft zich toch prima kunnen handhaven tussen die steile protestanten. :mrgreen: Nu moet ik erbij zeggen dat hij zich van niemand iets aantrekt en lak heeft van wat "men" ergens van zegt of vindt. Dat helpt. Hij is er wel vegetarier geworden, toen hij van dichtbij mocht meemaken hoe boeren hun vee behandelen...
Beterschap voor je poezekind! :hug2:
Afbeelding
Miriel
-Prachtexemplaar-
-Prachtexemplaar-

Berichtdoor Isa » di 31 maart 2009, 13:49

Barbara schreef:En wat heeft ze nou dan Isa :hug:

:(
dat weten ze nog niet ze gaan een scan en röntgenfoto's maken,.. hihi misschien wel een CAT-scan?! ;)

en allerlei antibiotica spuiten ze erin,. :(
Afbeelding
Isa
U-tje
U-tje

Berichtdoor plumeau » di 31 maart 2009, 14:22

Lieve,lieve Isa,
Wat je allemaal moet doorstaan!
Ik vind hierin nog maar eens de bevestiging: mensen die niet van dieren houden, houden ook niet van mensen.
Laat je door hen niet op stang jagen!!!!
Blijf je lieve zelf open naar de wereld toe en met een groot hart voor dieren.
De pot op met die venijnige kniezers!
Voor je poes duim ik, en geloof me vrij het zijn heel sterke beestjes.
Vele lieve groetjes en :hug: :hug: :hug:
Lieve
Afbeelding
plumeau
Hazewind
Hazewind

Berichtdoor yvonne » di 31 maart 2009, 22:03

hoi Isa,
Ik lees dit nu pas,wat naar voor de poes.Hopen op een goede uitslag!
En wat je schoonfamilie betreft,ik zou daar niet mee kunnen leven als ze zo tegen mij zouden doen.Ik zou eerst maar eens een goed gesprek met je vriend hebben hoe hij er eigenlijk echt tegen aan kijkt.
Sterkte ermee,ga je nog naar Leeuwarden naar de hondententoonstelling?Ik ga misschien met mijn dochter.
Yvonne met Vilardo en Nando
Afbeelding
yvonne
Dog Lover
Dog Lover

Berichtdoor Isa » wo 01 apr 2009, 17:32

tjah die gesprekken leveren niet echt veel op,. :gek: :(

hij is lief en trouw ,. maar ik raak vaak teleurgesteld in mijn vriend,. ookal heb ik het erover gehad. :help:
dat gedoe met zijn familie,. maar ook dat hij zich zo moeilijk of gewoon niet uit..
ik weet het dan ook nooit zeker wat hij ergens van vind.
het valt mij op dat hij misschien helemaal niet zo veel voor dieren voelt als ik.. :roll:
ik voel mij heel verwant met dieren, en we lijken elkaar meestal wel te mogen of te begrijpen..

maar mijn vriend laat weleens een kat opgesloten zitten voor 2 dagen omdat hij gewoon niet oplet ( echt niet express hoor)
maar ik let altijd op ze, waar zijn ze, zijn ze al lang van huis(meerdere dagen bijvoorbeeld)hebben ze honger , dorst, roepen ze om hulp of gewoon om aandacht ik begrijp het allemaal.. :wink: :idea:

maar hij word er ook niet treurig van nu niet met Dailie , en ook niet toen er een kat 2 dagen opgesloten zat op onze zolder...( echt waar, echt per ongeluk)
hij moppert alleen over dat ze zou worden afgemaakt, en er geen geld voor hebben.
oei,. oei ,. en ag en wee .,..wat zal dat een hoge rekening worden.... :gek: :gek: :boos:
tjah,. dan zou ik wel zover mogelijk in buidel tasten zonder zuchten of mopperen, tenzij het een bedrag is dat gewoon niet meer op te hoesten is... :( :pff:

over dailie
gister waren de dierenartsen bijna zover om haar in te slapen,.
ze heeft blijkbaar gevochten voor haar leven, want vandaag leek ze al weer bijna de oude,. het is ECHT kantje boord geweest..
toen ik werd gebeld met het verlossende nieuws dat ze de nacht goed door was gekomen hoorde ik haar onafgebroken schreeuwend miauwen,..
jah ze is een echte aandacht trekker,..
toen ik bij haar was hebben we geknuffeld en ik kreeg meer kopjes dan normaal in een heel jaar, zo blij was ze.. :hug:
ze word nog 1 nachtje daar gehouden en morgen mag ze waarschijnlijk naar huis ,. met een week of 2 aan medicijnen..
zo'n heftige oorontsteking die naar haar hersenen was doorgeslagen hadden ze daar nog nooit gezien,. en kwam ook bijna nooit voor zeiden ze.

nog heel even,. dan mag ze mee naar huis :love:
--------------------------------------
het FEC de paasshow
ik weet nog niet of ik naar de show in Leeuwarden ga,.
het lijkt mij wel erg leuk,. dus waarschijnlijk wel,.. :thumbs: :klap:
Afbeelding
Isa
U-tje
U-tje

Berichtdoor yvonne » wo 01 apr 2009, 22:00

Fijn dat het weer wat beter met haar gaat Isa!Zou mooi zijn als ze snel weer bij je is.
Yvonne met Vilardo en Nando
Afbeelding
yvonne
Dog Lover
Dog Lover

Berichtdoor Miriel » wo 01 apr 2009, 22:45

Pfff wat een opluchting dat je katje het toch gehaald heeft, Isa! Ik heb zo'n geval wel eens op animalplanet gezien, maar dan bij een hond. Hij had het aan beide oren en heeft het niet gehaald. Maar goed dat je er op tijd bij was. Knuffels voor de poes en voor jou! :hug: :hug2:
Afbeelding
Miriel
-Prachtexemplaar-
-Prachtexemplaar-

Berichtdoor Aredhel_Anarion » do 02 apr 2009, 09:50

Jeetje wat een K*T schoonfamilie zeg,
Mijn schoonouders zijn ook fries (ik zelf ook een beetje en heb dus aardig geleerd het te verstaan) maar dat zijn ook geen dierenliefhebbers echt vreselijke mensen.

Maar wat ik eigenlijk niet echt begrijp waarom jou vriend er dan niets aan doet als jij je zo voelt, mijn vriend heeft zelfs een keer zijn moeder zo de volle laag gegeven om hoe ze tegen mij praat of over mij praat en over onze dieren.
Aredhel_Anarion
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Isa » do 02 apr 2009, 12:40

Aredhel_Anarion schreef:Jeetje wat een K*T schoonfamilie zeg,
Mijn schoonouders zijn ook fries (ik zelf ook een beetje en heb dus aardig geleerd het te verstaan) maar dat zijn ook geen dierenliefhebbers echt vreselijke mensen.

Maar wat ik eigenlijk niet echt begrijp waarom jou vriend er dan niets aan doet als jij je zo voelt, mijn vriend heeft zelfs een keer zijn moeder zo de volle laag gegeven om hoe ze tegen mij praat of over mij praat en over onze dieren.

( je boft maar met zo'n vriend, ik kwam wel voor mijn vriend op als iemand flauw doet, omdat ik dit heeeeel normaal vind om te doen... :gek: :( )

dank jullie wel voor jullie steun,!! :flower: .
het heeft mij niet alleen geholpen maar ook aan het denken gezet... :phone: :think:
tjah,. dan nog mijn eigenwijze kant: ik heb een soort eed afgezworen dat ik altijd voor mensen klaar sta,. en er altijd voor ze ben...het knaagt echt aan mij als ik iemand niet ( kan) helpen. :roll:
maar hier maken veel mensen misbruik van,.. ook dit geval van de schoonfamilie dus,..ik pas mij wel weer aan, en ik zal het wel weer verkeerd begrepen hebben.. :oops: :gek:
nouja ,. van nu af zal ik beter op mijzelf passen, en mensen die het niet ( meer ) waard zijn minder of geen energie meer insteken,.. :thumbs: :oops:

over Dailie:
:ballon:
hoera!! hoera!! ze is weer thuis,.
weleenswaar schor van het miauwen,. en wat wankel,
we hebben al samen in de tuin gezeten,. maar ik wil haar voorlopig niet te ver van mij af hebben..

waarschijnlijk was het op het niepprtje maar komt toch nog alles goed!!
:ballon:
Afbeelding
Isa
U-tje
U-tje

Volgende

Keer terug naar Algemeen