schooien/eten afpakken

Een forumonderdeel voor algemene dingen over windhonden.

Moderators: Anne, silverwhippet

schooien/eten afpakken

Berichtdoor tassie » za 07 okt 2017, 00:36

In mijn voorstel bericht heb ik nog gezegd dat onze Chica (inmiddels zo'n 2- 2.5 maand bij ons)
geen ander eten dan haar voer aan nam en ook niet schooide.
Intussen is ze een ware tiran op zoek naar eten!
haar eigen eten eet ze op wanneer ze wil, Kan ze gerust de hele dag laten staan om pas
's avonds interesse te hebben maar kan het ook ooit in een keer 's ochtends naar binnen schrokken.
Maar inmiddels heeft ze op een of andere manier uitgevonden dat ons eten ook wel erg lekker is!
We geven haar niks van tafel, en mocht er wel iets zijn wat we aan haar willen geven (pizza korsten bv)
Dan doen we dit ook pas NA dat wij klaar zijn en IN haar bak dus niks aan tafel of iets dergelijks.
In de ochtend laten de kinderen haar na het aankleden eerst uit en beginnen dan pas aan hun boterham.
Dit dan weer wel voor de tv (slecht ik weet het! :) ) maar als ze dus even afgeleid zijn door de tv, dan pakt Chica
gewoon hun boterham af die ze in hun hand hebben. En niet zachtzinnig dus!
Ook een keer gehad dat mijn man laat in de avond/nacht thuis kwam en snel een pizza in de oven had gegooid,
een kind kwam uit bed omdat ze papa hoorde en gaf even snel een kus en hup weg was een pizza punt!
Ook komt ze steeds vaker in de vuilnisbak of pannen die nog op het fornuis staan, of bij de afwas staan.
Als ik haar op haar plaats leg tijdens eten doet ze dat ook wel maar er hoeft maar iemand 1 seconden niet op te letten en het eten
is van je bord! Iemand idee om dit af te leren? in de gang of bench leggen is ook niet echt ideaal omdat ze er bijv. 's morgens dus net uit komt!
tassie
Aspirant lid
Aspirant lid

Re: schooien/eten afpakken

Berichtdoor MiekeB » vr 13 okt 2017, 12:55

Lastig!

Ik denk dat je Chica geen kans moet geven om iets te snaaien. Dat is makkelijk gezegd en zeker met kinderen moeilijk. Een periode erg consequent zijn, alles opruimen, niets laten staan, wat valt gelijk opruimen enz, zorgt er misschien voor dat Chica ervaart dat er niets te halen valt.
Als jullie eten voor tv...hond naar een plek sturen. Ook hier opletten dat ze de kans niet krijgt om iets te pakken. Hoe oud zijn jouw kinderen? Kunnen zij 'helpen' met dit probleem....door bijv ook zelf op te letten ?

Onze honden zullen niet snel iets pakken. Als wij eten zijn ze uit de keuken, komt man thuis van avonddienst en hij eet dan voor tv...honden in hun mand. Honden wagen het niet om met hun poten op het aanrecht te staan....daar heb ik een hekel aan en het zal voor de honden wel duidelijk zijn dat dat niet de bedoeling is ;-)

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt, maar ik wens je sterkte. Chica zal zich nu denk ik, omdat ze wat langer bij jullie is zich wat vrijer voelen om dit gedrag te vertonen.
Afbeelding
MiekeB
*Kwispelaar*
*Kwispelaar*

Keer terug naar Algemeen