Omschrijvingen van kinderen

Een forumonderdeel voor algemene dingen over windhonden.

Moderators: Anne, Leen

Re: Omschrijvingen van kinderen

Berichtdoor faroeshah op vr 05 maart 2010, 09:39

laatst liep ik met de dames langs een schoolplein waarip een hele groep kinderen bij het hek ging staan kijken en 1 riep : kijk een modeshow En dan te bedenken dat ik er in mijn oude kleren bijliep omdat ik met de dames bezig was :smile: :smile:
Afbeelding
faroeshah
C-klasser
C-klasser

Berichtdoor Chris op vr 05 maart 2010, 11:31

Ik liep gisteren voorbij een groepje tieners (16/17 jaar).
Zegt jongen nr 1 : "Ha, dat zien er brave hondjes uit".
Antwoord van jongen nr 2 : "Ja maar dat is wel een bedreigde diersoort hoor".
Je zit in mijn ziel sinds de dag dat ik voor je viel
Afbeelding
Chris
Dog Lover
Dog Lover

Berichtdoor Monique op vr 05 maart 2010, 19:24

Chris schreef:Ik liep gisteren voorbij een groepje tieners (16/17 jaar).
Zegt jongen nr 1 : "Ha, dat zien er brave hondjes uit".
Antwoord van jongen nr 2 : "Ja maar dat is wel een bedreigde diersoort hoor".

:gek: Bedoeld zeker dat deze honden mishandeld worden in Spanje...? In die zin zijn zezeker bedreigd ;)
Afbeelding
Monique
Langneus
Langneus

Berichtdoor frieda op za 06 maart 2010, 02:07

Liep op een zomerdag met Tara, mijn adoptiebarzoi uit Turkije in het bos. Tara had de kleur en tekening van een Schotse Colli. Komt er een familie aangewandeld, mama, papa, enkele kinderen, grootouders, ooms en tantes. Dichterbij gekomen hoor ik een van de mannen belerend aan het gezelschap vertellen : "Kijk daar, dàt is een Lassie." De ganse familie knikt instemmend JA, behalve een jongentje van ongeveer 6 jaar, die me met grote ogen aankeek. Ik schud met mijn hoofd NEEN en fluister "NIET WAAR". Het jongetje roept : "Nee nonkel, dat is niet waar". Nonkel wil zijn gelijk halen en zoekt bevestiging van mijn kant. "Dat is toch ne Lassie hé".
"Nee, mijnheer, dat is een Barzoi".
Nonkel-beter weter gaat af als een gieter en de kleine jongen stijgt enkele treden in de achting van zijn familie. :smile:
Frieda
frieda
C-klasser
C-klasser

Berichtdoor Nienke op zo 07 maart 2010, 19:46

Vandaag kreeg ik dit....Mama das zo'n snelle hond en die zijn heel lief. Mama die heeft mooie ogen en ja nu komt het....o mama het lijkt Bambi wel!!! 3 complimenten van 3 verschillende kinderen :love: ik ben trots!

Ik krijg enorm veel complimenten betreft mijn whippet Nikky en dan loopt mijn oude foxje erbij...echt zo van en ik dan hahaah aaaaaaaaaah

Een minder leuk compliment, die hond is echt mager, net zo dun als d'r baasje! BOEHHHHHH
Nienke
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Igor op ma 08 maart 2010, 09:08

over Igor krijg ik de meeste complimenten..

kinderen staan verbijsterd naar hem te kijken als hij ze passeerd en dan hoor ik vaak 'kijk, die kan later wel 150km per uur rennen', of 'da's zo'n windhond, die krijgt heel veel haar tot op de grond'.

als ik met sarah loop krijg ik wel eens stomme opmerkingen 'geef je hond is wat meer te vreten ipv alleen jezelf' (ben zelf erg fors)
maar ja, daar reageer ik nooit op..
Igor

Berichtdoor Zurca op ma 08 maart 2010, 15:26

De meest gehoorde opmerkingen hier zijn toch wel; "Kijk hazewindhonden" en "Dat zijn honden die heel hard kunnen rennen" Als ik daar nu eens elke keer een euro voor zou krijgen... :mrgreen:

Enja...ook de minder leuke opmerkingen horen we hier wel met regelmaat en die gaan bijna altijd over hun slanke voorkomen of over hun jasjes. Meestal reageer ik er niet meer op. Maar soms is het gewoon even te veel en "moet" ik reageren. Pas liep ik met de honden een groepje jongens voorbij. Net voor ik langs ze heen liep zegt er 1 van die gasten "wat een lelijke hond" wijzend op Ziggy. Pffffff :pff: Dus ik zeg "zo vanmorgen niet in de spiegel gekeken zeker?" Krijg ik als antwoord dat tie dat wel had gedaan en heel lekker ding had gezien...Mijn antwoord; "Ahgos...Lelijk en geen zelfkennis...wat sneu" :whaha: :whaha:
Ik begrijp best dat niet iedereen een windhond mooi vind en dat hoeft ook niet...Wat ik niet begrijp is dat sommige mensen het nodig vinden om mij, trotse eigenaar van 2 windhonden, dat even te vertellen :roll: Sommige dingen hou je voor jezelf of deel je met een ander als "het onderwerp van gesprek" op gepaste afstand is. Ik heb weleens aan iemand gevraagd, die dus een nare opmerking maakte over de honden, hoe die het zou vinden als ik een soortgelijke opmerking over haar kind had gemaakt?!
Daar kreeg ik een wat mompelend antwoord op wat ik niet kon verstaan maar blijkbaar was mijn boodschap wel aangekomen. Het is niet leuk om iets negatiefs te horen over iets waar je zelf van houdt en trots op bent!

Gelukkig zijn er ook vaak mensen die wel leuke opmerkingen maken of graag een praatje maken over "die zielige hondjes uit Spanje" en dat maakt als die negatieve opmerkingen dan weer goed ;)
Afbeelding
Zurca
Dog Lover
Dog Lover

Berichtdoor ellenborro op za 17 apr 2010, 16:01

Van de week komen er kinderen van een jaar of 9 aanlopen.
Mevrouw!! wat is dat voor een hond?
Ik heb gezegd dat Feliz een Greyhound is......
Antwoord: oh....maar moet die dan niet grijs zijn???? :mrgreen: :rol:
Afbeelding
ellenborro
Puppy
Puppy

Berichtdoor henny op za 17 apr 2010, 17:22

:smile: :smile: :smile: :smile: ook weer een goei...had ik geantwoord..ja,maar die wordt nog grijs,kijk maar naar haar snuitje!!!
Afbeelding
henny
Noblesse
Noblesse

Berichtdoor ellenborro op za 17 apr 2010, 18:00

Henny, ze waren me voor..... :smile:
De volgende vraag was nadat ik had gezegd dat ze alle kleuren kunnen hebben......
oh.....ook ROOD?? toen ik ja antwoordde....(tis toch zo?) volgden natuurlijk groen en blauw....haha :mrgreen:
Ze konden er zelf ook mee lachen.
Feliz is door 8 kinderhanden tegelijk geaaid geworden. Ze heeft genoten totdat er een per ongeluk op haar teen stond.
De kinderen stoven uiteen van schrik!! :roll:
Afbeelding
ellenborro
Puppy
Puppy

Berichtdoor bibi op wo 21 apr 2010, 18:26

Igor schreef:over Igor krijg ik de meeste complimenten..

kinderen staan verbijsterd naar hem te kijken als hij ze passeerd en dan hoor ik vaak 'kijk, die kan later wel 150km per uur rennen', of 'da's zo'n windhond, die krijgt heel veel haar tot op de grond'.

als ik met sarah loop krijg ik wel eens stomme opmerkingen 'geef je hond is wat meer te vreten ipv alleen jezelf' (ben zelf erg fors)
maar ja, daar reageer ik nooit op..

Dit vind ik echt wel heel grof.

Dit weekend hebben blijkbaar veel mensen naar dieren in nesten gekeken. Toen we zondag op het staketsel in Nieuwpoort wandelen kwam van alle kanten " Kijk dat zijn van die spaanse sukkelaartjes, goh amaai had dat nog nooit gezien. Erg hé! " Anders is het meestal van " Goh kzie dat toch nie graag wi, zo'n magere beesten." Nu vond iedereen ze opeens schattig en zielig :roll:
Afbeelding
bibi
Graag geziene gast
Graag geziene gast

Berichtdoor Elias op wo 21 apr 2010, 18:32

Wij horen hier ook wel 't één en het andere..

We horen wel eens(van kinderen meestal):
-Windhazen
-Snelloophonden
-Langpoothonden
- enz...

En ook zo nog van die "Azo magere beesten dat da zijn!" :roll:
Life doesn't end after racing... It begins! Adopt a Greyhound!
Afbeelding
Elias
Trainer
Trainer

Berichtdoor Indra op wo 21 apr 2010, 20:51

Ik zie ook vaak mensen kijken wanneer ze langs rijden. Als men samen in de auto zit is er vaak eentje die je dan zo'n gezicht ziet trekken van 'oh wauw moet je die zien!' (ik heb natuurlijk geen idee over welke hond ze het hebben of over beiden!).

Laatst waren we met familie aan het wandelen, mijn vader liep achter mij en zag iemand in de auto bijna zijn nek verrekken om om te kijken. Roept hij naar mij 'hé, je hebt bekijks!' Ik antwoordde terug dat ik dat inmiddels wel gewend was. Antwoordt mijn tante 'Pff, jij bent zelfverzekerd!' Ze had niet meegekregen dat ik het over de honden had en niet over mijzelf!! :smile:
Afbeelding
Indra
Favoriet
Favoriet

Berichtdoor Zeno op wo 21 apr 2010, 21:48

:rol:

"Kijk daar mama, anorexia honden!"
Zeno
*Uitlaatservice*
*Uitlaatservice*

Berichtdoor jodi op wo 21 apr 2010, 22:40

Vandaag werden mijn honden rendieren genoemd!!! :smile: :smile: :smile:
Het meisje in kwestie bedoelde renhonden maar kon even niet op het juiste woord komen :mrgreen:
Afbeelding
Joy, Dizzy & Azul
jodi
Yzersterk
Yzersterk

Berichtdoor Koen op do 22 apr 2010, 15:37

Tijdje geleden op dagelijkse wandeling hield een mevrouw van bij mij in de buurt mij tegen en vroeg:
"meneer zijn die whippets van frankrijk?"
dus ik antwoord neen mevrouw deze galgo's zijn van Spanje....
ah ja, dat bedoelde ik eigenlijk. zei ze :mrgreen:

En vorige zomer kwam ik een bejaard koppel met hun dochter tegen op het begijnhof in Sint Truiden. Die man was zo hard aan het omkijken dat ie van de stoep schuift en plat de grond op gaat. :(
Alsof dat nog niet erg genoeg was begonnen de vrouw en de dochter te roepen dat hij stom was en moest kijken waar hij liep.
Afbeelding
Koen
Graag geziene gast
Graag geziene gast

Berichtdoor fabienne op vr 23 apr 2010, 09:40

:hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:
Afbeelding
groetjes
fabienne, willy, de kindjes, rubia, aran en dina
fabienne
Dog Lover
Dog Lover

Berichtdoor Miranda op vr 23 apr 2010, 10:04

Keek die man wel naar de honden? ;) :smile:
Afbeelding
Miranda
Favoriet
Favoriet

Berichtdoor Miranda op vr 23 apr 2010, 10:06

Vaak vragen mensen hoe oud m'n dames zijn ...
Omdat ze zo enthousiast kunnen reageren, denken de meeste dat ze wel heel jong zijn, het grijze koppie van Fina brengt hun dan van slag ... Op mijn antwoord zei een vrouw gisteren .... Ooooowww gewoon lekker gek in het kupke :D
Afbeelding
Miranda
Favoriet
Favoriet

Berichtdoor filip op vr 23 apr 2010, 14:01

Voor mijn whippet:

"Zijn er dat van Spanje?"
"ocharme, die hebben wat meegemaakt hé mijnheer?"
"Kijk pappa, wat een klein hondje."
"Mijnheer, is dat een dobberman?" :gek:
"Das toch ne windhond hé, of is ne windhond zo ne grote?" :music:
Een mollig meisje zei eens in het park: "Amai wat ne magere hond!". Ik antwoord:" Je zou er nochtans beter een voorbeeld aan nemen!" :thumbs:
filip
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor blondie op vr 23 apr 2010, 14:50

Oei, Filip, je lijkt mijn zoon wel
Laatst stond er een mollig jongetje van onze straat door de brievenbus te gluren of onze dochter nog niet klaar was met eten.
Ze zouden samen gaan spelen.
Roept onze 16 jarige zoon: hey dikke, we zijn aan het eten.
Dat jongetje was er helemaal uit.
Heb ik later maar tegen hem gezegd dat hij dat ook tegen Zeus (onze galgo ) zegt......
Miranda.
blondie
C-klasser
C-klasser

Berichtdoor Zena op vr 23 apr 2010, 23:26

Ik liep laatst met Zena door het centrum, voorbij een man met zijn dochtertje, zegt dat meisje "kijk papa, een paardje!"
:smile:
(nu is Zena echt wel een hele grote)

En er zijn mij onlangs ook een paar kindjes komen vragen "mevrouw, geef jij je hond wel eten want anders moeten we je aangeven bij de dierenbescherming hoor?". Ik heb ze dan uitgebreid verteld waar Zena vandaan kwam, en dat ze zo slank is om heel hard te rennen, en dat ze nu op pensieon is en alleen maar moet genieten, en dat vonden ze dan weer fantastisch interessant ;)

Maar eigenlijk heb ik altijd aanspraak als ik met Zena op pad ga, iedereen vraagt of ze "zo een Spaanse hond" is en dan vertel ik dat ze van Ierland komt waar ook elk jaar 10.000 honden koudweg afgemaakt worden omdat ze geen geld meer opbrengen. En als er daar dan ook maar ééntje mee warm krijg om een Grey of Galgo te adopteren, is dat toch fantastisch... Dus ik heb niet liever dat mensen me naar Zena vragen! En ze is nu zelf ook wel ene wandelend reclameplaatje, ze is enorm lief, aanhankelijk en sociaal naar vreemden en er is echt geen mens die niet zegt "aaach wat een lief beest is dat!"
Zena
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor lien op zo 25 apr 2010, 20:12

"Mama, is dat daar een anorexiahond?"

"Kijk mama, een kangoeroehond! " (Ok, Faye heeft wel wat weg van een kangoeroe als haar oortjes rechtop staan en ze in een of andere vreemde houding zit :rol: )

En mijn neefje (1,5j) zegt steevast..... "KOE!" "Nee, Willem, het is een hond!" ....."KOE!" (en zo gaat dit nog wel even door :) )

en ook een veel voorkomende: "Mevrouw, is dat zo'n sukkelaartje uit Spanje?" "Nee, ze komt uit Ierland..." En dan ben ik weer een kwartiertje zoet met uit te leggen hoe het er in Ierland aan toe gaat :)

en jammer genoeg ook heel dikwijls: "Hoe kom je er nu op om ZOIETS te kiezen?" (Alsof we echt met een mormeltje op stap zijn :( Zo van: knap dat je een greyhound adopteert, je moet het maar durven om met zo'n lelijk mager ding over straat te lopen :( Greyhounds zijn nog zo knap! :love: )
Afbeelding
lien
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor De Noontjes op ma 26 apr 2010, 13:05

lien schreef: Zo van: knap dat je een greyhound adopteert, je moet het maar durven om met zo'n lelijk mager ding over straat te lopen

:smile:

Volgens kinderen is Nando (de Dober) een beer en Cariño (de Galgo) een hert.
Volgens volwassenen trouwens ook.
De Noontjes
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Tazz op di 27 apr 2010, 11:34

Ons buurmeisje was zo onder de indruk van onze Spaanse schone en vond het toch ook wel heel zielig allemaal. Nu loopt ze tegen iedereen die bij haar is te verkondigen...Kijk die hond komt uit Spanje en spreekt Spaans :smile:

Verder over me Whippets...dat zijn toch geen windhonden eej? Die zijn toch veel groter ;)

En van de tieners die mijn honden inmiddels wel kennen ( als er vrienden zijn die ze nog niet kennen )...nee joh die horen zo slank te zijn, jouw hond is te dik en da's pas zielig :klap: Ik heb ze goed opgevoed die tieners :thumbs:
Tazz
Bastaard
Bastaard

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen