Angstig & THUNDERSHIRT

Over het gedrag en de opvoeding van je Windhond.

Moderators: Anne, silverwhippet

Angstig & THUNDERSHIRT

Berichtdoor JitskeS » do 15 dec 2016, 20:36

Hoi allemaal,

Ik heb windhond, Dobby, van 12 jaar oud. Dobby is altijd een heel onrustig & angstig hondje geweest. Ze bibbert constant, zelf als ze rustig in haar mandje ligt. Alleen als ze diep aan het slapen is stopt dit. Bij elk nieuw geluidje begint ze te blazen, likken, cirkeltjes lopen, geeuwen.. allee mogelijke stresssymptomen.
Vandaag een controlebezoek gehad bij de dierenarts, alles wat inorde gelukkig, maar ze gaf de tip voor een thundershirt met oudjaar voor het vuurwerk.
Met wat ik van hoorde was ik meteen verkocht om het te proberen.
We hebben het shirtje aangelaten bij de dierenarts, omdat ze dit helemaal niet storen vind, in tegendeel! Dobby is sindsdien enorm rustig, ligt lekker in haar mandje ZONDER te bibberen! Ik geloofde het eerst niet.
Dobby is normaal ook erg bang van het geluid van mijn mondharmonica, ze flipt dan echt helemaal. Wil naar buiten en dan krijg je haar niet meer binnen. Nu dacht ik om eens te proberen wat effect de mondharmonica met het shirtje geeft.. WAAUW! Ik vind het nog steeds moeilijk om te geloven, maar ze blijft gewoon rustig liggen en geeft er helemaal niets meer om. Echt ongeloofelijk.

Nu vraag ik me af of iemand weet of je zo een shirtje altijd mag aanlaten? Of dit kwaad kan? Of het effect na een tijdje misschien gaat verdwijnen omdat ze er te gewend aan zijn?
Zo een verschil op een paar minuutjes tijd is enorm fijn om te zien, vooral om te zien dat ze zich eindelijk wat rustiger lijkt te voelen!

Groetjes,
Jitske & Dobby
JitskeS
Aspirant lid
Aspirant lid

Re: Angstig & THUNDERSHIRT

Berichtdoor afghaan » vr 16 dec 2016, 10:15

Als dit werkelijk zou helpen , zou dit voor veel honden een uitkomst zijn !
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Heb je dit via je dierenarts ? (te koop waar ?) Kosten ??
Verder denk ik dat je dan beter daarmee kontakt kunt opnemen over je vragen, want aan de reacties te zien !!! zijn er weinig mensen die hier iets van af weten !
Succes en laat ook hier weten hoe en wat !

Joke :hug:
Afbeelding
afghaan
Ideale hond
Ideale hond

Berichtdoor Violeta » vr 16 dec 2016, 11:45

http://www.thundershirt-shop.nl/

Hier kan je er van alles over lezen.
Violeta
Hazewind
Hazewind

Berichtdoor Anne » za 17 dec 2016, 18:26

Wat goed dat het zo'n succes is!
Ik heb er wel vaker over gehoord, maar ik weet niet of het effect afneemt als je het langere tijd aan laat. Misschien dat het ook niet zo goed is voor het lichaam en de vacht om constant iets aan te hebben en de druk te voelen...? Zou je het thundershirt 's nachts niet uit kunnen doen bijvoorbeeld?

Op internet vond ik nog wat meer informatie >hier< waar aangeraden wordt het toch af en toe uit te doen. Maar >hier< zegt iemand dat het geen probleem is: Regarding the Thundershirt-in all my research on it, I have never heard of a time constraint concerning how long a dog can wear it, but just to make sure I called up Thundershirt and asked them directly. I'm happy to report that there is no time limit. In fact, they told me some dogs wear the shirt everyday, all day! So just determine what seems right for you and Sweet Pea and good luck with the move!

Misschien kun je inderdaad het beste even contact opnemen met de fabrikant.
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002 - 2015), Tibbie (2000 - 2015) en Gunda (1996 - 2009)
Afbeelding
Afbeelding ...................................Windhonden Webshop
Anne
Mascotte
Mascotte

Berichtdoor Mellow » vr 23 dec 2016, 23:17

Ik heb 'm zelf 2 of 3 jaar geleden aangeschaft, omdat Mellow ook zo enorm bang was toen. Het leek mij echt een uitkomst.
En hoewel ze een truitje helemaal niet erg vindt (in de winter heeft ze er regelmatig een aan), vond ze dit helemaal niks. Beetje losser, beetje strakker: ze wilde het gewoon niet. Ik merkte dus ook geen enkele verandering in haar angst.
Op de verpakking stond een (Engelstalig) bericht dat je het vier weken mocht uitproberen en je geld terug zou krijgen als het niet het gewenste effect zou hebben, dus ik heb 'm na een kleine drie weken terug gebracht.

Wel fijn dat het bij jullie wél werkt. Al zou ik persoonlijk wel oppassen met het continu dragen ervan. Ik denk persoonlijk dat er dan inderdaad gewenning op gaat treden en dat het effect dan een beetje verloren gaat. Maar misschien heb ik dat helemaal mis.
---

Afbeelding
Mellow
Graag geziene gast
Graag geziene gast

Keer terug naar Gedrag en opvoeding