Hond wil brokken niet meer

Alles over de voeding en verzorging van je windhond

Moderators: Anne, silverwhippet

Hond wil brokken niet meer

Berichtdoor banjo » wo 07 dec 2016, 19:48

Hallo allemaal,

Onze galgo van acht jaar eet ineens haar brokken niet meer. Eerder deze week at ze nog lekker uit de zak Royal canin voor honden vanaf 7 jaar, 25kg+ en sinds gistermorgen wil ze het niet meer hebben. Ik dacht eerst dat ze zo'n off-day had, ze at wel een hondensnoepje, eerst ook niet van harte maar toch.. en gisteravond een half alluminiumbakje pate. Dat mengen we altijd met de brok maar nu liet ze dat staan, dus kreeg ze alleen de pate. Vanmorgen gaf ik haar een paar hondensnoepjes en ze gedroeg zich uitgehongerd. Ze had echt zin in wat, maar geen brok. Wel rijst met pate, daar heeft ze wat van gehad.

Ik bedacht me vanmiddag dat ik nog een zakje van 100 gram brok had van de tzitsu achtige hond van mijn zus. dat gaf ik haar en ze vond het heerlijk! Dus honger heeft ze wel, er mankeert dus ook niks aan het gebit, ook is ze dus niet misselijk wat ik eerst nog dacht. Het ligt ineens aan de brokken lijkt het. Komt dat jullie bekend voor?

Jeetje, zit ik met anderhalve grote zak RC voer. Wat moet ik nou, nieuw voer halen, of haar laten hongeren (ze ziet er goed genoeg uit, ze kan wel een dagje of twee overslaan als het moet) tot ze het wel neemt. of wat anders? Nu is ze niet helemaal voorbij gegaan vandaag maar toch.
Heeft iemand ideeen?
banjo
Aspirant lid
Aspirant lid

Re: Hond wil brokken niet meer

Berichtdoor Violeta » wo 07 dec 2016, 20:16

Heel herkenbaar!! Violeta eet deze week ook anders dan normaal.

Violeta eet soms ook geen brokken meer.
Dan haal ik van een ander merk die eet ze dan wel weer , na een tijdje gewoon weer de aangebroken zak aanbieden.
Galgo's zijn zo eigenwijs........... ;)
Violeta
Hazewind
Hazewind

Berichtdoor banjo » wo 07 dec 2016, 20:35

Fijn om te lezen dat je het herkent ;-) Het is zo'n troela, een bang hondje maar zo'n eigen willetje. Ze gedroeg zich gisteren de hele dag zielig, ik denk nog straks is ze ziek, vannacht er nog af geweest om het hoekje kijken, en vanmorgen was alles weer ok, behalve het eten dan, pff, er was gewoon niets behalve hongerig zijn.
Morgen ga ik andere brokken halen en als die leeg is maar weer RC proberen. Ik dacht dat ik uit de kleine kinderen was... niet dus :smile:
banjo
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Violeta » wo 07 dec 2016, 21:29

Violeta is vandaag een beetje beter maar de dagen ervoor was ze ook heel zielig.
Geen zin in eten, beetje raar heen en weer lopen.
Ja allemaal heel herkenbaar, ik denk dan ook is ze ziek, gaat ze dood...ja je haalt van alles in je hoofd.
:oops:
Maar gelukkig vandaag heeft mijn oudje gegeten als een dijker..... :thumbs:
Violeta
Hazewind
Hazewind

Berichtdoor SaskiaS » wo 07 dec 2016, 22:11

Tim is niet gek op zijn brokken, maar hij moet het er maar mee doen. Wij zijn wat aan het zoeken geweest op welke brok zijn ontlasting goed bleef en dat is nu Cavom lam en rijst.
Hij slaat soms ook wel een dag over, totdat hij weer echte honger heeft dan eet hij het wel. Soms heeft hij gewoon lekkere honger volgens mij, of is hij een beetje jaloers op de katten die ander voer krijgen. (want dat eet hij in no time op als hij de kans krijgt)
Nou is Tim natuurlijk nog maar een jonkie.
Wij mengen ook wel eens een beetje leverworst er door, dan eet hij het beter.
Verder zijn wij er vrij makkelijk in, hij eet maar wat de pot schaft. In zijn geval dus Cavom brokken, van andere dingen krijgt hij diarree, dus een andere brok is hier eigenlijk ook geen optie. (er zijn vast wel merken waar het ook goed op gaat, maar voorlopig zijn we hier tevreden mee)
Als het 1 dag is, dan vind ik het niet zorgelijk. Zou hij meerdere dagen achter elkaar het niet willen eten dan is het wat anders natuurlijk. Maar vanmorgen had hij een energie overschot en na zijn wandeling/ sprintjes trekken en gek doen ronde had hij duidelijk honger en at zijn portie wel op.
SaskiaS
Favoriet
Favoriet

Berichtdoor murphy » do 08 dec 2016, 09:42

Misschien eens overstappen op vleesvoeding? Mijn honden krijgen al 5 jaar vlees van Lotgering of Smuldier. Nooit diaree, gezonde eetlust, weinig ontlasting.
murphy
Jurylid
Jurylid

Berichtdoor Lily » do 08 dec 2016, 11:04

Heeft een windhond speciale voeding nodig ? Dit wordt mijn eerste, dus ik weet er niet echt veel van. Al mijn andere honden kregen eigenlijk alles te eten wat ze wilden, droge brokken, natvoer, met de keuken mee, zelfs kattevoer.ik heb nooit problemen gehad en de meeste zijn toch betrekkelijk oud geworden. Mijn maltezer mix werd 18 :( .
Lily
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor SaskiaS » do 08 dec 2016, 11:39

Ik had ook geen ervaring met windhonden, wat ik bij onze galgo merk is dat hij toch wel behoorlijk gevoelig is op de spijsvertering en lang niet alles verdraagt.
Maar er zijn hier denk ik meer ervaren mensen op het forum die je een wat duidelijker antwoord kunnen geven.
Hou er wel rekening mee dat windhonden weinig vet hebben en vooral als ze in de groei zijn is het best lastig (dit is mijn ervaring) om ze een beetje goed op gewicht te houden.
SaskiaS
Favoriet
Favoriet

Berichtdoor Violeta » do 08 dec 2016, 12:07

Violeta eet alles, brokken/vlees/met de pot mee...... :D
Violeta
Hazewind
Hazewind

Berichtdoor banjo » vr 16 dec 2016, 22:53

Updateje,
Inmiddels eet ze weer, we hebben senior brokken gekocht van de Appie en dat vind ze wel lekker, eerste dagen even wennen, maar nu smult ze er zelfs van zonder dat daar pate door hoeft. Nu maar hopen dat het een poosje zo blijft.
banjo
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Violeta » za 17 dec 2016, 11:02

banjo schreef:Updateje,
Inmiddels eet ze weer, we hebben senior brokken gekocht van de Appie en dat vind ze wel lekker, eerste dagen even wennen, maar nu smult ze er zelfs van zonder dat daar pate door hoeft. Nu maar hopen dat het een poosje zo blijft.

:thumbs:
Violeta
Hazewind
Hazewind

Berichtdoor Anne » za 17 dec 2016, 18:15

Goed om te horen :thumbs:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002 - 2015), Tibbie (2000 - 2015) en Gunda (1996 - 2009)
Afbeelding
Afbeelding ...................................Windhonden Webshop
Anne
Mascotte
Mascotte

Berichtdoor Mellow » vr 23 dec 2016, 23:23

Mellow kan ook zo moeilijk zijn met eten. Heeft 2 jaar op vers gestaan, maar daar deed ze het gewoon niet goed op (en als ze een vieze smaak kreeg dan vertikte ze het gewoon om te eten). Ze staat nu al weer 3 jaar op brok, ik heb gemerkt dat afwisseling bij haar goed is. Dus ik koop geen zakken van 12 kilo meer, maar 6 kilo of minder. Merk, diersoort: afwisseling is het toverwoord! En af en toe eens een lekker stinkend kuipje van de Jumbo, gewoon omdat het kan ;)
---

Afbeelding
Mellow
Graag geziene gast
Graag geziene gast

Keer terug naar Voeding en verzorging