Hondenschool met Paulette

Over het gedrag en de opvoeding van je Windhond.

Moderators: Anne, silverwhippet

Hondenschool met Paulette

Berichtdoor Dorien » zo 04 jun 2017, 12:30

Dag iedereen,

We hebben Paulette nu al 7 weken en beginnen toch te ondervinden dat ze helemaal niet luistert als we haar roepen, wat Stella wel doet. Nu vroegen we ons af of dit zou verbeteren door met haar naar de hondenschool te gaan. (In augustus wordt Paulette 7 jaar.)

Op de Facebook groep van onze organisatie vinden de leden niet dat een Galgo hondenschool nodig heeft, aangezien ze volgens hen geen commando's willen opvolgen. Al vind ik persoonlijk wel dat het belangrijk is als je ze roept dat ze naar je luisteren. Vooral om het blaffen op de buurhond te stoppen :mrgreen:

Heeft er iemand hier toevallig ervaring met een ('oudere') Galgo die hondenschool volgt/heeft gevolgd om beter te luisteren? De eventuele commando's die ze er zou leren zijn uiteraard mooi meegenomen, al gaan we haar niet verplichten om ze te doen als ze niet wilt :D

Bedankt!
Afbeelding
Afbeelding
Dorien
Bastaard
Bastaard

Re: Hondenschool met Paulette

Berichtdoor SaskiaS » di 06 jun 2017, 22:49

Ik heb natuurlijk geen ervaring met een 'oudere' galgo, Tim was 9 maanden...... maar alleen al voor een beetje basis commando's en voor het vertrouwen vond ik het wel leuk om te doen. Dankzij de hondenschool durfde ik hem uiteindelijk ook wel los te laten, inmiddels wetende dat hij nooit echt ver bij mij weg liep. En af en toe wil hij best commando's opvolgen hoor :rol: Verder heeft hij oortjes voor de sier, maar dat accepteer ik gewoon. Je kunt ze volgens mij best nog heel wat leren.
SaskiaS
Favoriet
Favoriet

Keer terug naar Gedrag en opvoeding