Kletscafé deel 4

Een plekje om over van alles en nog wat te praten.

Moderators: Anne, Leen

Re: Kletscafé deel 4

Berichtdoor racemonstertje op ma 19 jul 2010, 18:30

De meneer die is komen kennismaken lijkt een heel goede kandidaat! Werkt halve dagen bij de sociale werkplaats vindt het fijn om wat extra beweging te krijgen!
Volgende week gaat hij beginnen! Op mijn werk heb ik het ook besproken met mijn collega om als ik omhoog zit, eerder te beginnen zodat ik tussen de middag een uurtje weg kan, was geen enkel probleem!
En ik heb me de hele week druk lopen maken :roll: Nu ben ik dus heel erg BLIJ!!!!!!!!!!!!!!!! :cheer: :cheer:
Afbeelding
racemonstertje
Puppy
Puppy

Berichtdoor Lichtje op di 20 jul 2010, 09:11

:thumbs: Wat goed dat er een oplossing uit de bus is gekomen :thumbs: Ben blij voor jou!
Afbeelding
Lichtje
Quarantaine
Quarantaine

Berichtdoor Anne op di 20 jul 2010, 09:14

Naära, welkom terug! :cheer: Hopelijk gaat het met Phoenix snel wat beter. Hoe gaat het nu?

Racemonstertje, wat fijn dat je toch iemand hebt kunnen vinden! :thumbs:
Anne
*Nerd*
*Nerd*

Berichtdoor Melle op di 20 jul 2010, 09:22

@racemonstertje; Gelukkig dat je iemand gevonden hebt! Ik weet inmiddels als geen ander hoe belangrijk dat is! :mrgreen: Je gaat met een gerust hart werken als je weet dat je hondje in goede handen is!
Afbeelding
Melle
Eye catcher
Eye catcher

Berichtdoor Naära op di 20 jul 2010, 09:57

Anne schreef:Naära, welkom terug! :cheer: Hopelijk gaat het met Phoenix snel wat beter. Hoe gaat het nu?

Dank je wel!
Met Fien gaat het best. Ze slaapt nog veel, haha. Gisteren naar de da geweest. Die acht de kans dat ze echt zwanger zou zijn héél erg klein. Fred en Diane hebben ook geen echte dekking gezien. Maarja, wil natuurlijk geen risico nemen. Baarmoeder voelde gewoon goed, buik was soepel, d'r gezwollen tepels ook in orde. Ze verwacht dat het nog wel iets erger wordt maar zolang alles soepel blijft aanvoelen en ze niet heel erg gaat nestelen en vervelend gedrag krijgt is het goed. Dan gaat het vanzelf over. Dus gewoon even in de gaten houden, op dit moment ziet het er gewoon goed uit. Inderdaad wel wat vroeg om al schijnzwanger te zijn maarja, ze is daar natuurlijk ook wel overgestimuleerd door 13 honden die haar allemaal machtig interessant vonden. :mrgreen:
Haar gewicht viel me echt reuze mee. Ze woog 13,3 en de laatste keer dat ik haar woog (eind mei, toen was ze 10 maanden) woog ze 13,1. Ze is op het oog flink afgevallen, zie alle ribben weer, maar het valt dus qua gewicht wel mee. Spieren zijn wel weer ietsje bijgekomen dus zal een beetje gewichtsverplaatsing zijn, haha.
Vanochtend liet zevoor het eerst weer wat van haar brokken staan. De vreselijke honger waar ze mee thuiskwam is dus ook over. Gelukkig want dat was echt niet normaal. Ze beet niet eens meer op d'r brokken, ze slokte het koortsachtig en binnen no time naar binnen.
Maargoed, ze komt dus weer lekker tot rust!
He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his love, his leader.
He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion.

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor henny op di 20 jul 2010, 12:41

@Naara,goed nieuws over Fientje,dat is in ieder geval leuk!! :thumbs: Ze zal wel een beetje rust kunnen gebruiken :D maar ze zal wel vlug de oude zijn!!Ze heeft zich zo te lezen in prima conditie gewerkt!! ;) :hug:

@racemonstertje,heel fijn dat je iemand gevonden hebt,kan me voorstellen hoe opgelucht je bent!!Als het klikt tussen die twee is het een prima oplossing.. :thumbs: :hug:
Afbeelding
henny
Noblesse
Noblesse

Berichtdoor Miriel op za 24 jul 2010, 07:52

Zo, hier weer eens een berichtje uit de Ardennen. 't Is alweer onze laatste dag op de camping, morgen vertrrekken we weer richting thuis. Nou ja, onze, Jo is vanochtend vertrokken om djembélessen en een workshop te geven, ik ben tot vanavond alleen met de hondies. Alle rust om hier te kwekken, dus. :mrgreen:
Wow Naära, Egypte, wat heb je allemaal gezien? En dat Fientje, wat is het toch een streskipje, hoe deed ze toen ze je weer zag?
Afbeelding
Miriel
Skinny
Skinny

Berichtdoor Naära op za 24 jul 2010, 09:48

Miriel schreef:Wow Naära, Egypte, wat heb je allemaal gezien? En dat Fientje, wat is het toch een streskipje, hoe deed ze toen ze je weer zag?

Wat ik gezien heb? Nou, strand, zee, zon, haha.
Dit was al de vierde keer Egypte. De eerste keer hebben we echt vanalles bekeken, toen was Kylian er ook nog niet, kon je dus makkelijker 6 uur in een bus gaan zitten om in de bloedverziekende hitte piramides te bekijken enzo. De tweede keer was ik 5 maanden zwanger en hebben we dus niets bijzonders gedaan en de laatste 2 keer was vorig jaar en dit jaar. Ook geen lange trips gedaan dus. Maargoed, dat had ik dus toch al een keer gezien. Egypte is buiten mooie oude dingen ook gewoon een heerlijk vakantieland. Flink warm met altijd een heerlijke wind en niet duur. En de natuur trekt mij heel erg. Boven zeeniveau een grote woestijn, je zie alleen maar zand en bergen maar onder water..... Zó mooi! Ben dus altijd heel de vakantie aan het snorkelen. En dit jaar is Kylian ook voor het eerst met me meegeweest, hij is nu 5 en vond 't geweldig! Gigantische schildpadden gezien, kleinere schildpadden, roggen, murene (iets minder aangenaam), kogelvissen, NEMO (vond Kylian echt super), grote papegaaivissen, zeeduivels, zeeslangen en och, nog véél en véél meer.

Fien was blij toen ze me weer zag. Duidelijk blij dat ze weer thuis was.
He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his love, his leader.
He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion.

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor VeganCatgirl op do 29 jul 2010, 16:25

We zijn net terug van een 2-daagse Parijs met de hondjes. Het was niet in Parijs zelf maar in een dorpje vlakbij Parijs en Versailles. Mensen kijken nogal raar op daar als je honden bij je hebt...
VeganCatgirl
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Anne op do 29 jul 2010, 17:18

:hello: Wat leuk, Parijs! Ben er een paar keer geweest, Versaille nog nooit.

Hier in de buurt loopt trouwens een zwarte kat rond.. Telkens als Spriet die kat ziet, wordt ze :gek: . Blaffen, aan de riem trekken etc. En denk maar niet dat die kat ook maar een beetje omloopt :pff: Het liefst komt ze zo dichtbij, dat Spriet er nét niet aankan.
Vorige week wat Math met Spriet wandelen, toen de kat weer vlak langsliep.. Toen werd Spriet helemaal gek, en raakte verstrikt in de riem. Blaffen, trekken en tegelijkertijd jezelf uit de riem proberen te bevrijden en proberen de kat te pakken gaat niet makkelijk. Gevolg: een tandafdruk in het been van mijn vader. Eerste paar dagen niet veel aan de hand, maar ondertussen zit hij al een week thuis omdat het is gaan ontsteken.. Hierna liep hij telkens even een andere route, om voorlopig de kat maar even te vermijden.. ;)
Anne
*Nerd*
*Nerd*

Berichtdoor VeganCatgirl op do 29 jul 2010, 17:23

Anne schreef::hello: Wat leuk, Parijs! Ben er een paar keer geweest, Versaille nog nooit.

Hier in de buurt loopt trouwens een zwarte kat rond.. Telkens als Spriet die kat ziet, wordt ze :gek: . Blaffen, aan de riem trekken etc. En denk maar niet dat die kat ook maar een beetje omloopt :pff: Het liefst komt ze zo dichtbij, dat Spriet er nét niet aankan.
Vorige week wat Math met Spriet wandelen, toen de kat weer vlak langsliep.. Toen werd Spriet helemaal gek, en raakte verstrikt in de riem. Blaffen, trekken en tegelijkertijd jezelf uit de riem proberen te bevrijden en proberen de kat te pakken gaat niet makkelijk. Gevolg: een tandafdruk in het been van mijn vader. Eerste paar dagen niet veel aan de hand, maar ondertussen zit hij al een week thuis omdat het is gaan ontsteken.. Hierna liep hij telkens even een andere route, om voorlopig de kat maar even te vermijden.. ;)

In Versailles mochten de honden mee in de tuin, toen we ergens wat aan het rusten waren, kwam er een man van de security vragen of we ergens wilden gaan zitten dat de mensen ons niet teveel konden zien :roll: :roll: :roll: :roll: (we zaten al een op een plaats waar weinig mensen langskwamen)

Ohjee! Spriet dat is niet flink hé :-) Maty doet dat ook soms en ze weet donders goed waar ze de kat gezien heeft.
VeganCatgirl
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Barbara op za 31 jul 2010, 22:22

Groetjes van ons vanaf de beekse bergen :hello: :mrgreen:
Tot over een weekje :mrgreen:
Lucky
Waar je ook bent ik zou het niet weten
Niet in tijd of afstand te meten
Maar ik heb je bij me, diep in mij
Daarom ben je steeds dichtbij
Afbeelding
Barbara
-Magnifiek-
-Magnifiek-

Berichtdoor Sandy op ma 02 aug 2010, 14:52

Vanmorgen ben ik al om half 5 opgestaan samen met mijn vader! We zijn van 5 tot 7 met de hondjes gaan wandelen. Het was heeerlijk!!!! Daarna moest ik gaan werken. ! :thumbs:
Sandy
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Tosy op ma 02 aug 2010, 14:54

Sandy schreef:Vanmorgen ben ik al om half 5 opgestaan samen met mijn vader! We zijn van 5 tot 7 met de hondjes gaan wandelen. Het was heeerlijk!!!! Daarna moest ik gaan werken. ! :thumbs:

Oh, wat heerlijk is dat. :thumbs:
Wat zal je heerlijk voldaan op je werk hebben gezeten. Misschien nu wel een beetje moe...??

Tosy.
Afbeelding
Tosy
Skinny
Skinny

Berichtdoor Sandy op ma 02 aug 2010, 15:10

Ja dat is echt leuk, je hebt dan al zo'n voldaan gevoel voordat de dag eigenlijk echt begonnen is! Om 9uur kreeg ik een dipje (gaap) maar nu ben ik weer fit! :cheer:
Sandy
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Petra en Edwin op ma 02 aug 2010, 20:14

Morgenmiddag komt monique gezellig bij ons op visite kan ze op het forum even ontspannen en we gaan gezellig naart de huissense dag in huissen
is ieder jaar en is altijd reuze gezellig we gaan er een leuke middag van maken
misschien blijft ze eten dat zien we morgen dan wel weer :cheer: :smile: :rol: :klap:
Afbeelding
Petra en Edwin
Langneus
Langneus

Berichtdoor racemonstertje op ma 02 aug 2010, 20:16

Gezellig! :thumbs:
Afbeelding
racemonstertje
Puppy
Puppy

Berichtdoor Tosy op ma 02 aug 2010, 22:00

@ Petra..; dat klinkt allemaal heel gezellig.., veel plezier... :cheer:

Tosy.
Afbeelding
Tosy
Skinny
Skinny

Berichtdoor VeganCatgirl op di 03 aug 2010, 18:05

ik ben net terug van de dierenarts, mijn kat Ayla moest geopereerd worden. Ik had een zwarte bol gezien op haar pootje. Het was blijkbaar een ontstoken talgklier! Ik vreesde al het ergste, maar het viel gelukkig nog mee :)
VeganCatgirl
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Lichtje op di 03 aug 2010, 18:44

VeganCatgirl schreef:ik ben net terug van de dierenarts, mijn kat Ayla moest geopereerd worden. Ik had een zwarte bol gezien op haar pootje. Het was blijkbaar een ontstoken talgklier! Ik vreesde al het ergste, maar het viel gelukkig nog mee :)

Gelukkig maar... hopelijk herstelt ze snel en goed :thumbs:
Afbeelding
Lichtje
Quarantaine
Quarantaine

Berichtdoor jodi op di 03 aug 2010, 23:43

Het is al even geleden dat ik hier geweest ben :oops: :oops:
Maar toch effe mijn eitje kwijt he ;)
Ben de afgelopen dagen sávonds naar de afgesloten hondenweide hier gereden en iedere keer staat daar de zelfde groep mensen met dezelfde honden.
Honden liggen half voor pampus op het veldje en baasjes staan te ouwehoeren..
Dus iedere keer kan ik niet met joy de weide op :(
Heb ze al eens en meerdere malen gevraagd of wij niet even gebruik mochten maken en zij even buiten de weide op het bankje verder konden beppen, maar nope :roll:
daar baal ik dan van he
5 honden zijn er dan op de weide waaronder een golden retriever (nogal een macho) en een rotweiler die luid grommend op iedere hond afgaat die de weide binnenkomt
heb de afgelopen tijd best veel moeten werken aan joy sinds het am. stafford incident en hij doet het goed :thumbs:
Hij viel voort uit naar alle honden die maatje groter als azul zijn, dit is nu over maar loslopende honden die op hem af komen stormen als is het om te spelen, dat durf ik nog niet aan met hem, dat is nu vragen om problemen. Daar moet ie eerst wat meer vertrouwen in krijgen
Azul is wel op de weide geweest met mij en haar balletje en zij verbaasde me!!!Ze had totaal geen oog voor de honden die er liepen. Nee leuk rennen en met vrouwtje met het balletje spelen!!!Mijn verwachting was, azul stormt als een debiel op de anderen honden af, maar totaal niet, als ze naar haar toe kwamen snuffelde ze even en dat was het, ik ga verder met vrouwtje spelen :cheer: :cheer: Wat een heerlijk ding is het toch :wub:
Afbeelding
Joy, Dizzy & Azul
jodi
Yzersterk
Yzersterk

Berichtdoor Lichtje op wo 04 aug 2010, 08:56

Dat is idd niet leuk Jodi, het is toch maar een kleintje om het veld even vrij te maken als je honden er toch maar lopen op te suffen :think:.

Hier 50m verder is een grasveldje waar wij altijd over lopen om zo sneller naar de velden te kunnen. Nu hangt daar sinds 4dagen een politiebevel aan waarop staat dat het verboden is het grasveld met dieren te betreden :furious: om hygiënische redenen :gek: (en alle katten uit de buurt). Het zou voor kinderen en jongeren moeten dienen vandaar... enfin nen hele uitleg dus maar we mogen er niet meer op. Volgens mij gewoon klachten gekomen van de buren. Er komen verschillende tuinen op het grasveld uit en 1 buur heeft een Duitse Herder die naar alles en iedereen blaft...dat is volgens mij meer de reden van het verbod. Nu moet ik er dus langs via de voorkant van de woning en blaft hij net zo hard :gek: en bijgevolg moet ik langs een boerderij waar een herder los loopt die altijd aan komt lopen en blaffen (ik heb er schrik van)....dus neem ik nu een omweg om zo naar de velden te gaan, eigenlijk stom.... denk die regels aan mijn laars te lappen :X: Ik heb nog nooit geen kinderen of jongeren op dat veldje tegen gekomen, ik heb er eigenlijk nog nooit niemand gekruisd dus hoe stom.... :boos:

Soit, het lucht even op het kwijt te kunnen :D

Goedemorgen iedereen :hello:
Afbeelding
Lichtje
Quarantaine
Quarantaine

Berichtdoor Anne op wo 04 aug 2010, 17:46

Oh Lichtje, dat is minder leuk nieuws.. Wat jammer dat ééntje het waarschijnlijk verpest voor iedereen.. :(

Jodi, wat fijn dat het met Azul zo goed ging! Toevallig geen foto's van een spelende Azul? :D
Anne
*Nerd*
*Nerd*

Berichtdoor jodi op wo 04 aug 2010, 22:09

Wat irritant lichtje!!!Uit hygienisch oogpunt :gek:
Hier om de hoek staat een flat en daarvoor ligt een stukje gras, daar mag je hond niet poepen, maar uiteraard daar wil Joy altijd poepen :roll:
Ik probeer dan altijd door te lopen, maar als je moet dan moet je!!Dus als Joy daar wel poept ruim ik het op en gooi het 100m verderop in de daarvoor bestemde hondenpoepbak.
Zie ik het probleem niet van in, maar nu komt er iedere keer een oma uit de flat luid aangebruld om mij de huiid vol te schelden, terwijl ze ook ziet dat ik het op ruim :gek:

En nee Anne heb er geen foto's van, jammer genoeg. als ik met alledrei op pad ga dan weet ik dat ik mijn handen vol heb en dus niet makkelijk foto's kan maken.
maar die foto's maak ik nog wel, houd je dus tegoed ;)
Afbeelding
Joy, Dizzy & Azul
jodi
Yzersterk
Yzersterk

Berichtdoor VeganCatgirl op do 05 aug 2010, 22:26

Vandaag ben ik een torenvalkje gaan halen en naar het vogelasiel gebracht. Ik had me opgegeven als vrijwilliger om gekwetste of verzwakte vogels te gaan ophalen en ze naar het vogelasiel te brengen voor verzorging. Vandaag had ik mijn eerste opdrachtje en het was een torenvalkje!

Het was een supermooie vogel :) Hij was helemaal verzwakte en was bijna dood. Het zat langs de weg en er was al een kat op het beestje aan het azen. Maar de vogel heeft het gelukkig gehaald!

Afbeelding
VeganCatgirl
Aspirant lid
Aspirant lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Café de windhond