Veertje en mijmeringen...

Dit forumonderdeel is bedoeld om verhalen van onze (wind)hondenvrienden te posten die zijn overleden.

Moderators: Anne, silverwhippet

Veertje en mijmeringen...

Berichtdoor laura » vr 03 nov 2017, 09:14

Hallo beste windhonden vrienden,

Ik kom hier niet meer zo vaak...in alle eerlijkheid moet ik bekennen dat andere sociale media daar wel de schuld van zijn, ook mij bij... :(

Maar goed, hier op dit forum is onze windengekte eigenlijk wel begonnen en goed doorgedrongen, de leuke contacten en mooie wandelingen met gelijkgestemden hebben daar zeker aan bij gedragen.
Het was een geweldige tijd en met veel mensen hebben we nog steeds goed contact.

We hebben ons hier aangemeld toen we enkel onze Spook nog hadden.
Een mixje uit het toenmalige dierenasiel in Geleen. Nu is dat het ( wind) hondenpension en opvang van Arla, Royal Dog resort.
Leuk en mooi dat de binding ook daarmee is gebleven.

Dat terzijde. Want ik dwaal weer eens af....maar mensen die mij een beetje kennen, weten dat ook dat bij mij hoort... :mrgreen:

Hier hebben we indertijd de contactadvertentie geplaatst afkomstig van Spook, die opzoek was naar een lief en warm maatje.
De oude heer vond in Vera een ideaal vriendinnetje, om zijn reumatische knookjes te warmen in koude nachten..
Samen vormden ze een mooi team.

Dat beeld werd een jaar later eventjes ruw verstoord door de beetje onverwachte komst van Floyd..
Een paar maanden voor zijn komst werden hier op het forum pupjes aangeboden.
Pupjes van een ' oeps' nestje ... maar wel een nestje van ouders waar iets heel leuks uit voorgekomen is.
Kruising Deerhounds pups....oef.....zo mooi...zo...
Maar gezien een aantal andere zaken die speelde zijn we toen ' verstandig' geweest en het bij ons duo gehouden.

Totdat de kerstperiode aanbrak...en we - weer op dit forum- erop gewezen werden dat er een heuse Deerhound in een niet zo geweld of aangeschreven asiel zat...en oooh.....die foto....daar smolten we voor.
Een paar dagen later was floyd bij ons thuis gearriveerd...als lompe maar eigenlijk nog echte pup.
Het klikte meteen en ons duo werd een trio.

Jaren samen genoten....Het was geweldig fijn. Dit was ook de tijd van alle forumwandelingen en meetings...
Spook werd wel al wat ouder, en ' de kar' deed zijn intreedde...en zo konden we toch met zijn alle op stap.
Spook is stokoud mogen worden, en kranig tot hoge leeftijd. Op korte tijd was in des duidelijk dat het op was, en we hebben hem zachtjes laten gaan in juli 2011, hij mocht ruim 18 jaar worden. :wub:

Vanaf die zomer tot november 2011 zijn floyd en veer dus met zijn tweetjes geweest.
Op een gegeven moment ben ik gaan wandelen met de opvanghondjes van de opvang in Geleen, en is Dana door omstandigheden bij ons in de opvang gekomen. En gebleven uiteraard :-)
Dana had eerder mogen komen...sommige honden zitten blijkbaar zo goed in hun velletje dat ze rust brengen.
Voor ons heeft ze vooral veel vrolijkheid gebracht.
De periode met Dana ging voor mijn gevoel zo snel....we hebben haar veel te vroeg moeten afgeven, nog geen 3 maanden geleden.

Het gemis van vooral Vera om Dana was harrverscheurend...je zag haar kwijnen en zoeken...en haar verlatingsangst kwam ten volle terug. Wij zélf vinden het vooral belangrijk dat onze beestjes zich goed voelen...en zo was het onvermijdelijk dat er een dametje bij moest komen.
Het voordeel van vrijwillig wandelen bij een hondenopvang ( ook wel
Lastig soms want ze zijn allemaal speciaal op hun manier), Is dat je niet ver hoeft te zoeken.

Pascal had meteen een klik met Bieke. Een jong ruwharige witte ijsprinses. Zo mooi...maar zo bang en onzeker..
Gelukkig zijn we ( en vooral pascal) niet onder de indruk van wat gemier...en na een paar dagen veranderde de bevroren ijspegel op de bank zowaar in een hondje! Ze knijpt haar oogjes als ze genegenheid toont, en haar lipjes worden opgetrokken....zo zoet...jullie kennen dat wel. Je wil dan alleen maar dat neusje zoenen, en gelukkig kan dat inmiddels ook.
En knuffelen, en gek doen, en spelen....mooi om mee te maken...

En dan komen we bij de hoofdreden waarom ik nu op dit moment weer eens een berichtje plaats hier...

Ons veertje, allerliefste vera, zo zacht, zo lief, maar ook onze roedelbitch, is afgelopen zaterdag overleden.
Alhoewel er wat dingetjes speelden met haar gezondheid, die we zo goed mogelijk behandelden maar ons ook erg ongerust maakten, ging ze vanaf vrijdagavond zo keihard achteruit dat er geen redden meer aan was.
Zonder het hoeven uit te spreken was het duidelijk, en Vera gaf dat ook heel duidelijk aan.
De dierenarts is gelukkig snel gekomen ( raar is dat he, dat je dat dan voelt dat het écht snel moet gebeuren)... want we wilden ons lieve meisje geen seconde langer laten afzien.
Ze heeft daar niets meer van meegekregen...er was weinig meer nodig.

Ach, ik hoef het jullie niet uit te leggen denk ik.
We houden van al onze lieverds...sommigen kruipen net iets dieper je hart..en dat merk je vooral als ze er niet meer zijn.

We hebben vera o.a. genoemd naar een nummer van Pink Floyd.

[b]Does Anybody here remember Vera Lynn
Remember hoe she said that, we would meet again , some sunny day,

Vera ! vera !
What had become of you?

Does anybody else in here feel the way i do ..

We will meet again...soms sunny day..

[/b]
Afbeelding
laura
Neus
Neus

Re: Veertje en mijmeringen...

Berichtdoor murphy » vr 03 nov 2017, 09:26

Wat een prachtig geschreven verhaal. En wat is het triest als je je hond moet laten gaan, maar ja, houden van is loslaten. Zeker als je ziet dt het niet meer gaat. Heel veel sterkte.
murphy
Jurylid
Jurylid

Berichtdoor carmela » za 04 nov 2017, 09:04

Ik wil jullie zeer veel sterkte wensen
Geen woorden voor
Carmela
Afbeelding
carmela
Favoriet
Favoriet

Berichtdoor afghaan » za 04 nov 2017, 10:58

LIEVE MEID,

Je woorden klieven mijn hart ! De liefde voor je hondjes !
Jullie liefde voor de hondejs !!!

Hoop zo , dat je er nog heel lang van genieten kunt !!

Joke :hug:
Afbeelding
afghaan
Ideale hond
Ideale hond

Berichtdoor Anne » za 04 nov 2017, 20:00

Wat mooi geschreven, Laura!
Veertje heeft een geweldige tijd bij jullie gehad. Ze was altijd zo vrolijk en lief. Heel veel sterkte! :hug:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002 - 2015), Tibbie (2000 - 2015) en Gunda (1996 - 2009)
Afbeelding
Afbeelding ...................................Windhonden Webshop
Anne
Mascotte
Mascotte

Berichtdoor MiekeB » zo 05 nov 2017, 09:01

Ik moet even slikken als ik dit lees. Aangrijpend. Mooi om te lezen hoe jullie genieten van de honden. En verlies hoort hoort ook bij honden. En Veer...jullie hebben echt alles geprobeerd, ze heeft een goed leven gehad. Ik herinner haar vooral als spelend op de losloopweide...het was prachtig om te zien.
Afbeelding
MiekeB
*Kwispelaar*
*Kwispelaar*

Berichtdoor Linda/Daisy » zo 05 nov 2017, 09:39

Heel veel sterkte! :hug:
Linda/Daisy
C-klasser
C-klasser

Berichtdoor Daicky » zo 05 nov 2017, 13:57

jullie hondjes hebben het getroffen met zulke liefdevolle baasjes,

veel sterkte om het verlies van Veertje te verwerken,
Afbeelding
Daicky
Starter
Starter

Berichtdoor laura » zo 05 nov 2017, 14:16

Dankjewel voor jullie lieve woorden...
Zo fijn dat ik dat met jullie kan delen.. :hug:
Afbeelding
laura
Neus
Neus

Berichtdoor Chessa » do 09 nov 2017, 12:34

Je hebt het prachtig opgeschreven! Heel veel sterkte!!
Groetjes, Leslie
Cattery Tesoro Turco
http://www.tesoro-turco.nl
Chessa
Jurylid
Jurylid

Keer terug naar In Memoriam