Hiken

Het is voor Windhondenbaasjes vaak moeilijk om met de honden op vakantie te gaan. Plaats hier daarom je ervaringen, zodat andere baasjes er misschien wat aan hebben.

Moderators: Anne, silverwhippet

Hiken

Berichtdoor Roxefox » za 12 maart 2016, 19:35

Hallo Medeforummers,

Zijn er hier leden die met hun honden hiken in de bergen?

Ik ben van plan in de zomer (juli) met Luz naar Oostenrijk te gaan en daar bergtochten te gaan doen. Ik heb begrepen dat sommige hikers bij hun honden schoentjes aan doen vanwege eventuele puntige rotsen?
Iemand ervaring met hun windhond? (Of ander ras kan natuurlijk ook!).

Groetjes,
Rox
Afbeelding
Roxefox
Aspirant lid
Aspirant lid

Re: Hiken

Berichtdoor Violeta » za 12 maart 2016, 21:08

Klinkt spannend afwachten of jouw hond dat leuk gaat vinden? Violeta houd niet van puntige bergen maar van grassteppen en breed strand om lekker over te rennen.
Violeta
Hazewind
Hazewind

Berichtdoor Malkomalko » zo 13 maart 2016, 20:20

Ik heb het vroeger veel gedaan, vooral in de Franse Alpen, met twee honden die elk rugzakjes droegen. Alleen kon ik het hele hebben en houden niet tillen hoor, al die brokken die mee moesten... Ik had wel stevige maatjes: een middelgrote herder-terrier mix en een grote herder-retriever-rottweiler mix.

Wij, een persoon en twee honden dus, kampeerden. Ergens in het wild meestal, of bij een boerderij, gite en soms zelfs op een camping. En dat vinden de honden heerlijk, bij de baas in de tent slapen. Met slecht weer vindt de baas dat wat minder: twee grote natte (en meestal ook modderige) honden in een lichtgewicht tentje is niet alles. En ook niet zo goed voor je slaapzak.

Problemen waar ik (soms) tegenop liep:
-Stenige ondergrond kan problemen geven. Niet alleen aan de zooltjes, maar ook de gewrichten lopen groter risico. Een hond die mank gaat lopen op twee dagen van de dichtsbijzijnde beschaving is niet fijn. Zorg dus voor voldoende voedsel om desnoods een dagje ter plekke te rusten.
-Geiten kunnen zooo vervelend zijn...
-Informeer je van te voren goed of honden toegestaan zijn in het gebied waar je plan bent te gaan wandelen. Tegenwoordig met internet goed te doen. Ik heb wel eens onverwacht voor een verbodsbordje gestaan, en dan kun je toch echt maar beter terug gaan. Tenzij je het risico op heibel wil nemen.

En genoeg drinken mee. Altijd, overal.

Maar het zo leuk, heerlijk struinen met je hond(en). Dagen achter elkaar samen optrekken. Geweldig!

Ik hoop dat je veel plezier zult hebben op je tochten. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen!
:thumbs:
Malkomalko
C-klasser
C-klasser

Berichtdoor Maya » do 28 apr 2016, 19:50

hoi, nee nog geen ervaring mee, maar het lijkt me super om te gaan doen met mijn whippet. Maya is nu 4 mnd pas dus het kan pas volgend jaar denk ik.
Ik denk wel dat je erg voorzichtig moet zijn met hun poten, ik merk dat Maya nu af en toe al een klein schaafwondje heeft door het springen over takken ed.
Maya
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Gitta » wo 17 mei 2017, 22:16

Inmiddels een jaartje verder.. is het er misschien al eens van gekomen? :D
Gitta
Aspirant lid
Aspirant lid

Keer terug naar Vakantie met je (wind)hond