Opvangadres voor Whippet met flink probleem... goed nieuws!

Het is voor Windhondenbaasjes vaak moeilijk om met de honden op vakantie te gaan. Plaats hier daarom je ervaringen, zodat andere baasjes er misschien wat aan hebben.

Moderators: Anne, Leen

Re: Opvangadres voor Whippet met flink probleem...

Berichtdoor Naära op di 09 maart 2010, 22:55

Met andere honden erbij jankt ze ook. Heb hier vrienden met een duitse dog en vrienden met een whippet. Met beide honden kan ze het geweldig vinden. Maar zodra er geen mensen meer in de kamer zijn schiet ze zo in de stress dat ze de afleiding van haar vriendinnen vergeet en gaat huilen.
We blijven alles proberen in de hoop dat ze er een keer doorheen breekt. Maar inmiddels is de moed me flink in de schoenen gezakt (en m'n bankrekening aardig geplunderd). :roll:

Vandaar dat ik dus zo dringend op zoek ben naar een fijn opvangadresje die dit aandurft. Zodat mijn gezin en ik zo nu en dan even op adem kunnen komen of verplichtingen na kunnen komen. En wie weet kan een ander wel tot haar doordringen. En dan hopenlijk niet alleen bij die ander thuis maar ook hier! Zou slecht zijn voor mijn zelfvertrouwen maar alles beter dan dit ;)

Je gaat haar in ieder geval de 21e ontmoeten en ik hoop er maar het beste van :oops:
He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his love, his leader.
He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion.

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor Jilke op di 09 maart 2010, 23:26

Ik hoop echt dat dit wat gaat worden Naära!! :thumbs:
Afbeelding
Jilke
Hazewind
Hazewind

Berichtdoor Nienke op wo 10 maart 2010, 09:57

We gaan het zien!!!! Tot de 21e in ieder geval!!! :mrgreen:
Nienke
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Naära op wo 10 maart 2010, 10:06

Ben blij dat je nog durft :music: ;)
He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his love, his leader.
He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion.

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor Zurca op wo 10 maart 2010, 12:20

Tous kan ook slecht alleen zijn, gaat blaffen als hij denkt dat wij hem "verlaten", voelt al aan wanneer we weggaan en is dan op van de zenuwen.
Toen hij in huis kwam zat ik zonder werk en zou, zodra de hond gewend was een parttime baan zoeken...Tja....die ben ik dus nooit gaan zoeken en voor Tous ben ik thuis gebleven.
Wat bij Tous geholpen heeft is het "ritueel" dat je hebt bij het weggaan zo verschillend mogelijk te maken en vooral zo kort mogelijk. Dus moet ik weg dan zorg ik dat ik ruim van te voren al mijn schoenen aan heb, dat een tas, jas en sleutels zo voor het grijpen liggen. Dat ik dus eigenlijk zo op kan staan en weg ben. Maar ik doe die dingen ook als ik niet wegga. Voorbeeldje, als ik wegging deed ik de radio aan. Verder had ik nooit een radio aan. Dus als de radio aanging schoot Tous in de stress...Radio aan = ze gaat weg.
Nu zet ik regelmatig de radio aan, loop ik regelmatig met een tas of jas door huis, loop regelmatig een rondje door de tuin, deur op slo en weer van slot...Allemaal van die dingen waarvan hij denkt "oh nu gaat ze weg"
En wat ik ook gedaan heb, ik heb een bandje ingesproken. Heel stom maar ben gewoon een boek hardop gaan zitten lezen en dat opgenomen. Als ik wegga zet ik die soms aan.
Verder ligt er altijd wel een gedragen trui ofzo van mij op de bank of ik laat de deur naar boven open en dan gaat hij op bed liggen. Dat vind hij een fijne plaats, waarshijnlijk omdat onze geur daar sterker is dan in de rest van het huis....
Het is niet makkelijk een hond met verlatingsangst....
Sterkte ermee hoor, ik hoop voor jullie dat "het kwartje toch een keer gaat vallen" bij haar...en dat je fijne oppas gaat vinden :hug:
Afbeelding
Zurca
Dog Lover
Dog Lover

Berichtdoor Nienke op wo 10 maart 2010, 13:28

Natuurlijk durf ik het nog aan....je hebt geen idee hoe mijn huis eruit zag als ik ff weg ging. Heel mijn salontafel naar de knoppen gebeten, tassen leeg geplunderd, vloer onder gepist en gepoept etc.De dweilkar staat altijd klaar zeg maar hahaha Vang regelmatig pups op die ook de boel bij elkaar gillen etc. Ben wel wat gewend. Als het echt niet werkt zien we het ook wel toch?!
Nienke
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Naära op wo 10 maart 2010, 13:33

Haha, inderdaad. :mrgreen:

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor Naära op zo 21 maart 2010, 17:56

Helaas verliep de kennismaking niet goed. Wel tussen de baasjes maar niet tussen de hondjes :(

Ik zoek dus nog steeds een oplossing, liefst wel in de regio.

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor Igor op zo 21 maart 2010, 18:01

Wat ging er mis dan met de kennismaking?
Igor

Berichtdoor Naära op zo 21 maart 2010, 18:16

Nikky accepteerde Fien niet. Geen idee waarom niet want Fien is mega-onderdanig maar met de kennismaking buiten zat ze haar al op te jagen en binnen heeft ze haar nog flink gepakt. Gelukkig niet gebeten maar het was allesbehalve prettig, ging er flink heftig aan toe en heb Fien nog nooit zo bang gezien. Ook Nienke schrok er flink van, Nikky had zoiets nog nooit gedaan. We snappen ook absoluut niet waar het vandaan kwam.
Maar al met al dus geen goede oplossing. Tot onze spijt!!! :(

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor racemonstertje op zo 21 maart 2010, 18:52

Wat jammer dat het niet gelukt is. Maar wie weet kun je eerst een paar keer afspreken. Misschien moeten de dametjes aan elkaar wennen?
Ik begrijp wel dat dat moeilijk zal zijn. Het kan toch zijn dat ze wat meer tijd nodig hebben.
Afbeelding
racemonstertje
Puppy
Puppy

Berichtdoor Nienke op zo 21 maart 2010, 20:17

Ja was heel jammer want ik had haar graag een kans gegeven. Heel apart, Nik had inderdaad nog nooit zo gereageerd op een hond. Ze speelt dagelijks met verschillende honden en verschillende karakters. Fien was erg bang, ze vond zelfs mijn pup van 10 weken maar spannend. De meeste bange honden waar Nikky mee omging snauwde dan toch een keer terug, Fien deed niks anders dan liggen, gillen en vluchten. Soms snap ik dan niks hoor van die hondentaal, maar blijkbaar was dit het signaal wat Nikky nog zelfverzekerde maakte en erboven op sprong. :roll: En tja dan moet ik zeggen.....dat doet ze normaal nooit haha....bah balen hoor.

Anyway Fien is verder een dotje en erg knap :D dus daar ligt het niet aan! En Nik....tja die voelt zich nu weer extra stoer :pff:

Ik ga morgen voor je rondbellen Naara!

Succes
Nienke
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor racemonstertje op zo 21 maart 2010, 20:19

Misschien is het wel dat Nikky de pup wilde beschermen! :idea:
Afbeelding
racemonstertje
Puppy
Puppy

Berichtdoor Naära op zo 21 maart 2010, 20:36

Wat ik ook zo apart vond was dat Fien buiten, op het moment dat Nik naar buiten kwam bang werd en weg wilde vluchten. Blijkbaar straalde ze iets uit. Normaal gaat Fien op alle honden open en vriendelijk af. Ze is voorzichtig maar wel nieuwsgierig. Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ze haar staart tussen haar benen doet en zich achter me verschuilt. Ze heeft uberhaubt nog nooit haar staart tussen haar benen gehad, nu zat hij bijna tegen haar buik.

In ieder geval bedankt voor het proberen Nienke en voor het rondvragen. Hoop dat er wat uit komt! We spreken elkaar nog wel ;)

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor Marie-José op ma 22 maart 2010, 09:27

Ik heb een vakantieopvang voor hondjes
Heb over twee weken nog eentje gehad met enorme verlatingsangst maar dat heb ik dan mooi opgelost
Normaal hebben de vakantiehondjes een kamer apart ,een tuin ter beschikking en ook wandelingen
Dit hondje kon ook niet in de kamer en kon s'nachts zekers niet alleen blijven dus heb ik dat hondje gewoon in de keuken laten verblijven en s'nachts sliep ik bij hem
Probleem opgelost
Ik ben altijd thuis
Maar ja ook ik woon in Belgîe waarschijnlijk te ver van u weg??
Neem maar eens een kijkje op mijn website
http://www.everyoneweb.com/sweaters/
Grt M_J
Neem ook eens een kijkje op mijn forum http://z4.invisionfree.com/galgofriends/
Of op mijn website van de Sweaters/Halsbanden/Pension
http://www.everyoneweb.com/sweaters/
Marie-José
Dog Lover
Dog Lover

Berichtdoor Zurca op di 23 maart 2010, 21:00

Naära schreef:Wat ik ook zo apart vond was dat Fien buiten, op het moment dat Nik naar buiten kwam bang werd en weg wilde vluchten.

Waar hebben de honden kennis gemaakt? In de tuin van Nienke of tijdens een wandeling of...?
Zonde dat het zo gelopen is!
Afbeelding
Zurca
Dog Lover
Dog Lover

Berichtdoor Nienke op di 23 maart 2010, 22:59

Ik weet de oorzaak wel, heb het niet nagevraagd aan gedragsdeskundige maar zelf nog eens goed nagedacht. Mijn collega's vermoeden het ook.

Kijk Fien is een onderdanig, angstig hondje. Buiten begon Nikky al op haar te jagen (dit was in het bos) dit doet ze normaal nooit. Nik speelt wel meer met bange, onzekere honden maar die snauwen uit angst wel terug. Fien doet dit niet en haar gedrag is bijna als een prooi!!! Mijn verklaring is het volgende...na ja meerdere. Als 1e stammen onze honden af v.d. wolven. Wolven doden soms zwakken uit hun roedel, deze vormt namelijk gevaar voor de roedel. Klein voorbeeld hiervan is ook dat mijn oude hondje een keer in gevecht kwam met Spot. spot is een jonge boxer, Nikky haar maatje. Op dat moment ging Nik Spot helpen, zij hielp de roedelleider en in dit geval grijpen zij de oude zwakkeling!!! Heel gek is dat, want 5 min later liggen Smoke en Nik weer samen in de auto, maar op moment dat de roedelleider weer om de hoek komt kijken veranderd haar gedrag.

Enfin ik vermoed dus dat dit gedrag erg uit instinct en onbekend gedrag bestaat voor Nikky. Daarnaast is Nik een jachthond en haar "zogenaamde prooi"bevond zich in haar woning. Althans een hond die zich zo gedroeg. Op dat moment denkt ze aan 1 ding...KILLL. Ze is nu ook ouder aan het worden, voelt zich sterker en zelfverzekerder.

Nogmaals, Fien kan er niks aan doen. Ze is nu eenmaal zo en verder een onschuldige schat. Nik daar in tegen ook, ze heeft niet gebeten maar heeeel duidelijk gecorrigeerd. Zelf word Nik altijd zo door de oudere teef van mijn collega gecorrigeerd. Daar heeft ze mega respect voor. Deze week kon ze daar voor het eerst in tijden normaal in de buurt komen. En weet je waarom...? Nik nam een heel zelfverzekerde houding aan, was heel rustig en negeerde haar zelfs. Die oude dame kon dit waarderen en deed nu ook niks.

Ik blijf erbij, de hondentaal is ingewikkeld en wij vergeten soms dat ze meer op hun voorouders (wolven) nog lijken dan wij denken. Nik is normaal gesproken mega sociaal, heeft vandaag weer met 2 vreemde reuen en 2 teefjes op een veld buiten gestaan. Niks aan het handje!!!En dit doet ze dagelijks met VREEMDE honden.

Naara ik ben heel druk geweest dus heb nog niks voor je kunnen regelen maar later deze week ga ik mijn best doen.

Succes!
Nienke
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor Naära op di 23 maart 2010, 23:26

Fien is zeker wel onderdanig maar niet angstig (op het alleen zijn na). Had haar echt nog nooit bang gezien, tot zondag. Zou het verhaal wel snappen met een oude of zwakke hond maar niet met een gezonde speelse onderdanige puber.
Maargoed, feit blijft dat het niet goed ging, helaas. :(

Ik duim op volle toeren dat je nog iets voor me kan vinden Nienke. Vind het in ieder geval super dat je het voor me wil proberen!!! :D

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor Monique op zo 04 apr 2010, 21:05

Nienke schreef:Ik weet de oorzaak wel, heb het niet nagevraagd aan gedragsdeskundige maar zelf nog eens goed nagedacht. Mijn collega's vermoeden het ook.

Kijk Fien is een onderdanig, angstig hondje. Buiten begon Nikky al op haar te jagen (dit was in het bos) dit doet ze normaal nooit. Nik speelt wel meer met bange, onzekere honden maar die snauwen uit angst wel terug. Fien doet dit niet en haar gedrag is bijna als een prooi!!! Mijn verklaring is het volgende...na ja meerdere. Als 1e stammen onze honden af v.d. wolven. Wolven doden soms zwakken uit hun roedel, deze vormt namelijk gevaar voor de roedel. Klein voorbeeld hiervan is ook dat mijn oude hondje een keer in gevecht kwam met Spot. spot is een jonge boxer, Nikky haar maatje. Op dat moment ging Nik Spot helpen, zij hielp de roedelleider en in dit geval grijpen zij de oude zwakkeling!!! Heel gek is dat, want 5 min later liggen Smoke en Nik weer samen in de auto, maar op moment dat de roedelleider weer om de hoek komt kijken veranderd haar gedrag.

Enfin ik vermoed dus dat dit gedrag erg uit instinct en onbekend gedrag bestaat voor Nikky. Daarnaast is Nik een jachthond en haar "zogenaamde prooi"bevond zich in haar woning. Althans een hond die zich zo gedroeg. Op dat moment denkt ze aan 1 ding...KILLL. Ze is nu ook ouder aan het worden, voelt zich sterker en zelfverzekerder.

Nogmaals, Fien kan er niks aan doen. Ze is nu eenmaal zo en verder een onschuldige schat. Nik daar in tegen ook, ze heeft niet gebeten maar heeeel duidelijk gecorrigeerd. Zelf word Nik altijd zo door de oudere teef van mijn collega gecorrigeerd. Daar heeft ze mega respect voor. Deze week kon ze daar voor het eerst in tijden normaal in de buurt komen. En weet je waarom...? Nik nam een heel zelfverzekerde houding aan, was heel rustig en negeerde haar zelfs. Die oude dame kon dit waarderen en deed nu ook niks.

Ik blijf erbij, de hondentaal is ingewikkeld en wij vergeten soms dat ze meer op hun voorouders (wolven) nog lijken dan wij denken. Nik is normaal gesproken mega sociaal, heeft vandaag weer met 2 vreemde reuen en 2 teefjes op een veld buiten gestaan. Niks aan het handje!!!En dit doet ze dagelijks met VREEMDE honden.

Naara ik ben heel druk geweest dus heb nog niks voor je kunnen regelen maar later deze week ga ik mijn best doen.

Succes!

Ik moest hier dus ook aan denken. Als een hond om welke reden dan ook, ineens gilt, angst laat zien en wil vluchten gedraagt deze zich in de ogen van de andere hond als prooi en krijg je dus het 'jaag' spel. Ook in een groep honden wordt dit gezien; als er een gilt vliegt soms ineens de hele groep erop. Dit heet 'ganging up'. Het kan zelfs met honden uit de eigen roedel zoals Nienke al beschreef. Hier gebeurd dat bijv. met mijn kat. Hebben ze net nog vriendelijk aan elkaar gesnuffeld, komt er ineens een vreemde hond aan waardoor mijn kat ineens vlugt en hop mijn beide honden gaan de andere hond helpen mijn kat te pakken :gek: :furious:
Waarom Fien meteen angstig reageerde op Nienkes hond zullen we misschien wel nooit weten maar dat deze reactie volgde is dus waarschijnlijk uit bovenstaande te wijten.
Spijtig want het leek zo'n goede oplossing :(

Geef je Fien in huis veel aandacht? Als ze bijv. veel in de aandacht staat is het alleen zijn ook ineens een enorme overgang. Heb je al geprobeerd haar een tijd (enkele weken) veel te negeren en dan vooral een uur voordat je weggaat al niks bijzonders meer met haar doen. Op die manier is de overgang naar het weggaan niet zo groot er gebeurde immers al niks boeiends in huis. Je maakt gewoon enkele momenten op de dag voor haar vrij (bijv. ochtend wandeling en even spelen, middag wandeling en even spelen, eind van de middag even kroelen en wandelen, 's avonds niks bijzonders en de laatste wandeling) en de tussentijd moet ze zichzelf vermaken (zorg voor kluifjes, speelgoed en evt. kong zodat ze uiteindelijk ook zelf iets kan vinden om alleen te doen).
Wellicht zijn dit allemaal al overbodige adviezen hoor maar een hond die verder niet angstig is en sociaal en vrolijk zou toch te leren moeten zijn alleen te blijven? Is er echt niks anders aan de hand? Wat zeggen de GT verders dan?
Ik wens je veel succes, begrijp dat dit vreselijk ingrijpend is voor jouw privé leven en dat van je gezin... :hug:
Afbeelding
Monique
Langneus
Langneus

Berichtdoor Naära op ma 05 apr 2010, 00:09

Ja, dat ook allemaal geprobeerd. Ze staat niet constant in de aandacht. Ze krijgt aandacht als ik haar aandacht wil geven, niet als zij er om vraagt.
Ze heeft een zware angststoornis voor het alleen zijn, dat is inmiddels duidelijk. Voor de rest is het gewoon een geweldig hondje. Krijg het er alleen niet uit. GT"s hebben tot nu toe niets nuttigs gezegd, of ik heb de juiste nog niet ontmoet :(

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor miss e op ma 05 apr 2010, 00:22

Ik moest hier dus ook aan denken. Als een hond om welke reden dan ook, ineens gilt, angst laat zien en wil vluchten gedraagt deze zich in de ogen van de andere hond als prooi en krijg je dus het 'jaag' spel. Ook in een groep honden wordt dit gezien; als er een gilt vliegt soms ineens de hele groep erop. Dit heet 'ganging up'. Het kan zelfs met honden uit de eigen roedel zoals Nienke al beschreef. Hier gebeurd dat bijv. met mijn kat. Hebben ze net nog vriendelijk aan elkaar gesnuffeld, komt er ineens een vreemde hond aan waardoor mijn kat ineens vlugt en hop mijn beide honden gaan de andere hond helpen mijn kat te pakken :gek: :furious:
Waarom Fien meteen angstig reageerde op Nienkes hond zullen we misschien wel nooit weten maar dat deze reactie volgde is dus waarschijnlijk uit bovenstaande te wijten.
Spijtig want het leek zo'n goede oplossing :(

Heel netjes uitgelegd :thumbs:

[/quote]

Weet dat ik een heel eind weg woon,
maar weet dat je hier altijd welkom bent. Zal wel een paar honden verstoppen dan voor Fien ;)
Afbeelding

If there are no dogs in Heaven, then when I die, I want to go where they went.
miss e
Oost-Indisch doof
Oost-Indisch doof

Berichtdoor Naära op ma 05 apr 2010, 10:22

Dank je wel Gwen!

En wat je andere honden betreft. Ik ben op zich niet zo moeilijk, laat ze er maar aan wennen, misschien leert ze dan om eens wat terug te zeggen. Ben vrij nuchter. Maar aan de andere kant zie ik hoe die ene aanval van Nikky nog steeds zijn "littekens" (geestelijk dan hé!) op Fien heeft achtergelaten. Ze was al onzeker en onderdanig, da's er absoluut niet op vooruit gegaan. Dus ben toch ook wel een beetje bang dat als ik haar een tijdje in zo'n roedel zou stoppen ze helemaal beschadigd terugkomt. Als ze 2 weken lang continu de pispaal is waar op gejaagd wordt....... :(

Spelen met d'r vriendin (Moshi) gaat wel steeds beter. Ze voelt zich steeds wat vrijer. Durft nog niet echt van zich te laten horen maar je ziet wel dat ze iets meer gaat durven. Maar als Moshi even zegt dat het genoeg is dan ligt ze meteen plat (paar seconden later gaat ze weer uitdagen om te spelen, haha). Bij haar heeft ze trouwens nooit gepiept, ze heeft respect voor haar maar is absoluut niet bang!

Afbeelding
Naära
Trainer
Trainer

Berichtdoor Jose op wo 07 apr 2010, 09:09

Hai

Lees net het hele verhaal en lijkt me niet makkelijk als je nooit zomaar wegkunt .
Mijn allereerste hond heeft dit ook gehad ( om die reden had ze al in 5 verschillende gezinnen gezeten ) Ze was 6 maanden en blafte alles bij elkaar als ik wegging . In mijn naiviteit ( wist toen nog niet veel van honden ) heb ik een andere pup van drie maanden erbij genomen ( die pup had toevallig niets met mensen ) . En na twee maandjes was het over ,ik kon haar rustig alleen laten . Ik heb nu een roedel van zes en maak een handgebaar waarbij ze weten dat ik wegga . Nooit meer problemen gehad en de eerste twee zijn als zusjes doen alles samen .
Ik snap dat jij hier verder niets aan hebt ,maar misschien toch eens het overwegen waard een andere hond . En dat is anders dan een bevriende hond .
Maar ja ik snap ook dat je dan natuurlijk de angst hebt dat deze het gedrag overneemt.
pfffffffffffffff moeilijk hoor

Groetjes Jose
Kyte-Yula-Jazzy-Zyto-Dzyanna-Tezkya
Afbeelding
Jose
Aspirant lid
Aspirant lid

Berichtdoor jacq1970 op vr 09 apr 2010, 12:32

Kan je niet op vakantie en je hond meenemen??\
Als ik het zo lees is ze zo angstig dat mij het risico dat het niet goed zou gaan niet waard zou zijn... Het is redelijk kort dag dus je kan haar niet voldoende laten wennen aan de eventuele andere honden om er zeker van tezijn dat het goed gaat..of er moet maar 1 andere hond aanwezig zijn die haar angst gedrag negeert.
Ikzelf ben 3 jaar niet op vakantie geweest omdat Bowie teveel problemen gaf... dit jaar ga ik voor het eerst heb haar al een paar keer laten wennen en het gaat super, op een plek waar overigens geen andere honden in huis zijn en ze voelt zich er prima, dit zijn toevallig mijn oom en tante maar hun hadden Bowie nog nooit gezien.
Probeer idd eens via opvang Rex al eerder in dit topic aan gegeven daar vangt degene waar Bowie naartoe gaat ook regelmatig voor op...
Afbeelding
jacq1970
C-klasser
C-klasser

Berichtdoor jodi op wo 14 apr 2010, 20:45

Naara,heb je een pb tje gestuurd
Afbeelding
Joy, Dizzy & Azul
jodi
Yzersterk
Yzersterk

VorigeVolgende

Keer terug naar Vakantie met je (wind)hond